English

اکبر نیکزاد خبر داد؛

همکاری چهار استان برای ساخت مسکن زلزله زدگان فین

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورگفت: از بنیاد مسکن‌های چهار استان کردستان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان کمک گرفتیم تا کار ساخت مسکن زلزله زدگان بخش فین زودتر به سرانجام برسد.

همکاری چهار استان برای ساخت مسکن زلزله زدگان فین

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: برای تسریع در ساخت مسکن زلزله زدگان بخش فین در هرمزگان از چهار استان کمک گرفته ایم.
 نیکزاد دیشب در بندرعباس افزود: با توجه به اینکه حجم عملیات بازسازی زیاد بود ما از بنیاد مسکن‌های چهار استان کردستان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان هم کمک گرفتیم تا کار ساخت منازل مسکونی مردم زودتر به سرانجام برسد.
وی با اشاره به بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: در بازدیدی که از منطقه داشتیم با مردمی بسیار نجیب و شریف و کم توقع مواجه شدیم، اما هر روز که این عزیزان در چادر سپری کنند برای ما و بویژه رئیس جمهور سخت خواهد بود و برنامه ریزی ما این هست که تا پایان سال همه این واحد‌ها را تحویل دهیم و مردم در سال جدید زیر سقف‌های مقاوم اسکان پیدا کنند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که باید ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله، تخریب و از نو ساخته شود و ۷۰۰ واحد نیز نیاز به تعمیر دارد.
نیکزاد از تشکیل پرونده برای این واحد‌ها خبر داد و گفت: برای بازسازی هر واحد مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته است.
وی افزود: مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که نیاز به تعمیر دارند.
یکشنبه ۲۳ آبان دو زمین لرزه به بزرگی ۶ و ۴ و ۶ و ۳ دهم ریشتر بخش فین در شهرستان بندرعباس را لرزاند که ۷۰۰ میلیارد تومان به زیر ساخت‌ها و منازل مسکونی منطقه خسارت وارد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه