English

وزیر کشور:

دولت مصمم به رفع مشکلات استان کردستان است

وزیر کشور با بیان اینکه مردم کردستان پرافتخار و مقاوم هستند و حق است که مقاومت و پایداری و وفاداری این مردم الگویی برای کل منطقه باشد،‌گفت: همت دولت جدید بر این است که بیشتر به کردستان بپردازد و مشکلات مردم آن را برطرف کند.

دولت مصمم به رفع مشکلات استان کردستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد وحیدی، وزیر کشور پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید کردستان که در سالن سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کردستان و مردم آن نمونه‌ای از بصیرت، شرافت و عژت و مقاومت هستند و من افتخار می‌کنم امروز در جمع مردم این استان هستم.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم کردستان کسانی هستند که سینه سپر کردند و با قدرت از منطقه و کشور دفاع کردند، کسانی که در دو جبهه مقابله با رژیم بعث و گروهک‌های ضدانقلاب داخلی ایستادند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌های دشمن، مردم کردستان نشان دادند، مردمی سخت‌کوش، فرهنگی، عمیق و بصیر و متوجه تمامی توطئه‌های دشمن هستند و به خوبی ایستادگی کرده و در این مسیر بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کردند.

وحیدی در ادامه گفت: اگرچه زمانی گروهک‌های ضدانقلاب انواع فشارها را بر این منطقه وارد می‌کردند و با ناامنی جلو پیشرفت می‌گرفتند، اکنون انها تحت حمایت رژیم صهیونیستی و امریکا هستند و هیچ هدفی جز ضربه‌زدن به ملت ما ندارند.

وزیر کشور افزود: آنها با اعمال تحریم‌های اقتصادی رسما اعلام می‌کنند که نمی‌خواهند ملت ایران در رفاه باشند اما از گروهک‌های ضدانقلاب و ضد کرد حمایت می‌کنند، کسانی که به دروغ خود را طرفدار خلق کرد اعلام می‌کنند و همین‌ها بزرگترین ضربه به کردها زدند.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم کردستان پرافتخار و مقاوم هستند و حق است که مقاومت، پایداری و وفاداری این مردم الگو و مرکزی برای کل منطقه باشد.

وی همچنین ادامه داد: دانشگاه‌های کردستان می‌تواند مکانی برای پذیرش کردهای خارج از کشور باشد، کردهای اقلیم که سال‌های سال در کنار هم بوده‌ایم و آنها هم مورد ظلم واقع شده‌اند و تلاش‌هایی صورت گرفت که آنها را از مردم کرد ایران جدا سازند.

وحیدی ادامه داد: همت دولت جدید بر این است که بیشتر به کردستان بپردازد و مشکلات مردم آن را برطرف کند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید اولویت‌های استان را اهم و مهم کرد و برای حل مشکلات استان تلاش کرد چرا که کردستان ظرفیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن سرمایه انسانی است و کردستان از این قدرت برخوردار است.

وی همچنین مناظر طبیعی، منابع خدادای و جغرافیایی، منابع طبیعی و کشاورزی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های کردستان برای توسعه نام برد.

به گفته وحیدی، محرومیت باید به طور کلی زدوده شود، مشکل آب شرب سنندج برطرف شود، کریدور شمال جنوب به اتمام برسد و از ظرفیت‌های مرز در جهت توسعه کردستان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه در کردستان باید همه جانبه باشد، گفت: توسعه فقط اقتصادی و فرهنگی نیست یک نگاه همه جانبه به توسعه در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی باید در کردستان شکل بگیرد و این موضوع جز اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت در کردستان است.

وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌های پیشرفت استانی به شکل بسیار مدون با تاکید بر مزیت‌های نسبی و اولویت‌ها در راس برنامه‌های دولت قرار دارد، گفت: عموما در راهبرد و استراتژی‌ها توجه به ظرفیت‌ها بسیار مهم است و این مسائل باید محور حرکت‌های استراتژیکی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز روی ظرفیت‌ها از اولویت‌های مهم و اصلی بوده و در قالب برنامه توسعه و پیشرفت استان با یک برنامه زمان‌بندی شده برای رفع مشکلات دنبال خواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: دولت سیزدهم به همه استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی توجه خاصی دارد و عمران استان‌های مرزی در کانون توجه دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه دولت با اقتدار کار خود را شروع کرده است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی وجود دارد که با قدم‌های استوار و رو به جلو زمینه رفع این مشکلات فراهم خواهد شد و با تدبیر و برنامه‌ریزی، توکل برخدا و اعتماد بر مردم و توانمندی‌های داخلی در هر منطقه زمینه توسعه را فراهم خواهیم کرد.

وزیر کشور عنوان کرد: حرکت‌های بزرگی در راستای به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های ملی، محلی و خارجی برای دنبال کردن کارها شروع شده است و ما فکر می‌کنیم با میدان آوردن مردم شاهد یک ایران قوی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه لازمه داشتن ایران و کردستان قوی پای کار آمدن مردم و در صحنه بودن آنان است، اذعان کرد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد یک کردستان قوی و قدرتمند با رفع مشکلات و تسهیل در فرایند توسعه باشیم.

وحیدی در پایان گفت: امیدواریم استاندار کردستان به عنوان محور و میدان‌دار کار با حمایت و همراهی نماینده ولی فقیه در کردستان و نمایندگان مردم در مجلس و همراهی و همدلی مردم بتواند زمینه توسعه کردستان را بیش از پیش فراهم سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی