English

محمد احمدیان:

انجام ۷۸ درصد واکسیناسیون دانش آموزان در خراسان رضوی

مدیر سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برای بازگشایی مدارس اصول و معیار‌هایی تعیین شده است که واکسیناسیون کادر اموزشی مدرسه و دانش آموزان و ظرفیت کلاس‌ها حداکثر ۱۵ نفر می باشد.

انجام ۷۸ درصد واکسیناسیون دانش آموزان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: تا کنون ۷۸ درصد دانش آموان در مناطق زیر پوشش دانشگاه دز اول واکسن خود را دریافت کردند و ۲۷ درصد نیز دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند که اجازه حضور در کلاس‌های حضوری را دارند.

احمدیان در ادامه این خبر افزود: جلسات متعددی با شورای سلامت مدارس تشکیل شده است تا مدیران مدارس به فاکتور‌های حفظ سلامت مدرسه آشنا شوند و براساس شرایط مدرسه گزارش خود را تنظیم کنند و در دبستان‌های نواحی کم جمعیت و روستا‌ها، مدارس ابتدایی بازگشایی شده اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین متذکر شد: در بازگشایی مدارس به ویژه در سنین قبل از واکسیناسیون باید فاصله گذاری حداقل دو متر و تهویه مناسب و استفاده از ماسک اجرایی شود.

وی همچنین تاکید کرد: تاکنون دو هزارو ۵۰۰ بازدید از طریق کارشناسان بهداشتی ثبت شده است که آمار رعایت دستور‌های بهداشتی در مدارس بررسی شده است و برای بازگشایی مدارس اصول و معیار‌هایی تعیین شده است که از آن جمله می‌توان به واکسیناسیون کادر اموزشی مدرسه و دانش آموزان و ظرفیت کلاس‌ها حداکثر ۱۵ نفر اشاره کرد.

احمدیان در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: واکسیناسیون دانش آموزان باید به بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد برسد از همین رو از دانش آموزان درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی