English

وزیر بهداشت خبر داد؛

تزریق ۴۸ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور / بازگشایی مدارس ضروری است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت از تزریق 48 میلیون دُز واکسن در کشور تا کنون خبر داد.

تزریق 48 میلیون دُز واکسن کرونا در کشور / بازگشایی مدارس ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در شورای اداری دهلران، اظهار داشت: دولت در شروع کار، هدف خود را کنترل کرونا و توجه به سلامت مردم قرار داد و توانستیم عقب ماندگی های چندماه قبل از دولت سیزدهم را تا حد زیادی جبران کنیم و با تامین مقدار قابل توجهی واکسن کرونا، تا دیروز ۴۸ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود که این یک کار انقلابی، بسیار بزرگ و ناشی از لطف خداوند بود.

وی افزود: از ابتدای هفته تا روز پنج شنبه، بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز  واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود که این به اندازه کل جمعیت یکی دو کشور منطقه است و این موفقیت‌ها با حرکت و مشارکت مردمی به دست آمد. از ابتدای انقلاب تا کنون در هر مرحله و دورانی از جمله دفاع مقدس، مردم به کمک آمدند، موفق شده ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نقش نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح، بسیار ویژه و ارزشمند بود. تمام ارگانها و دستگاه های اجرایی هم در صورتی به موفقیت می‌رسند که مردمی باشند.

وی تصریح کرد: در واکسیناسیون، کارکنان بهداشتی و درمانی به تنهایی موفق به انجام واکسیناسیون نشده اند بلکه نیروهای مردمی و داوطلب به ما کمک ویژه ای کردند که قدردان آنها هستیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد:یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در روزهای اول استقرار خود، عضویت در پیمان شانگهای بود که با تلاش‌ها و پیگیری های رییس جمهور انجام شد و می‌تواند اثرات اقتصادی بسیار مهمی در آینده کشور داشته باشد.

وی یادآور شد: عمده مشکل تامین نیروی انسانی با بومی گزینی تا حد زیادی برطرف می‌شود. در بومی گزینی نیروهای استان ایلام و شهر دهلران برای این منطقه تربیت و برای خدمات دهی، ماندگار می شوند که این سرمایه بزرگی برای هر منطقه است.

وزیر بهداشت گفت: برای افزایش ظرفیت بومی گزینی در استان ایلام، آمادگی کامل داریم. همچنین آموزش پزشکی در دهلران و ایلام باید گسترش پیدا کرده و تقویت شود که البته متاسفانه رشد آموزش پزشکی در کشور تا کنون، متوازن نبوده است.

عین الهی یادآور شد: در دورانی که در معاونت آموزشی وزارت بهداشت مسئولیت داشتم، دانشکده پزشکی زابل راه اندازی شد و در همان سال، دختران زابلی در کنکور، رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده بودند چون راه اندازی دانشکده پزشکی، امید بالایی را برای تحصیل در رشته پزشکی در آنها ایجاد کرده بود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تقویت راه های ارتباطی دهلران، خاطرنشان کرد: وجود راه های ارتباطی و مسیر مواصلاتی، یکی از عوامل پیشرفت و محرومیت زدایی مناطق مختلف است که دولت در این زمینه، تلاش خواهد کرد تا وضعیت راه های این منطقه بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: مشکلات کشاورزی، آب، نفت و پتروشیمی، کمبود امکانات ورزشی و سایر مشکلات را به عنوان نماینده دولت در جلسه شورای اداری استان ایلام بررسی و این مشکلات جهت برطرف شدن به دستگاه های مسئول، انعکاس داده می شود.

وی ادامه داد: در بیماری‌ها، مصرف دارو به تنهایی ممکن است کارگشا نباشد بلکه اصلاح سبک زندگی، نقش مهمی دارد. توسعه امکانات ورزشی در مناطق مختلف کشور می‌تواند در کاهش بیماری ها و تامین سلامت جامعه، موثر و مفید باشد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: مرزی بودن یک منطقه، تهدید نیست بلکه می‌تواند یک فرصت باشد تا با اقداماتی نظیر راه اندازی بازارچه های مرزی، شرایط اقتصادی منطقه و مردم، بهبود یابد. متاسفانه در برخی نقاط مرزی کشور شاهد کوله بری هستیم که راه اندازی بازارچه های مرزی می تواند جایگزین کوله بری شود.

عین اللهی با اشاره به وارد شدن صدمات فراوان به حوزه آموزش در دوران کرونا، گفت: در آینده به افراد تحصیل کرده نیاز داریم و بازگشایی مدارس ، ضروری است؛ البته در مناطقی مانند دهلران که تعداد دانش‌آموزان اندک و زیرساخت های آموزشی، مناسب است می‌توان مدارس را با رعایت پروتکل‌ها به ویژه فاصله گذاری، بازگشایی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی