English

وزیر بهداشت:

مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا داده شد

وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تامین واکسن های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست.

 مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا داده شد

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام عین اللهی اظهار کرد: هم اکنون رکورد تزریق هفتگی واکسن در اختیار آلمان با تزریق ۵ میلیون دُز در یک هفته است، که این هفته این رکورد را می شکنیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر تولید داخل ما کافی بود واکسن وارد نمی کردیم اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و اگر ضرب در دو شود، ۱۲۰ میلیون دُز و اگر بچه ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دُز واکسن کرونا احتیاج داریم؛ بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عین اللهی در ادامه گفت: متاسفانه موج پنجم باعث غم و اندوه مردم شد و هم اکنون تلاش می شود با کمک نیروهای وزارت بهداشت، دانشجویان و مردم به سرعت واکسینه شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ها برای تامین واکسن کرونای مورد نیاز مردم، گفت: در دولت جدید مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا سیناژن، رازی، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.

وی درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین مسأله که باعث موفقیت شد تلاش های شخص رییس جمهور، معاون اول، بانک مرکزی و سایر وزارتخانه ها بود و این همکاری و همدلی موجب شد که شاهد ورود محموله های جدید واکسن به کشور باشیم .

عین اللهی با اشاره به صدور مجوزهای اضطراری برای استفاده از واکسن های داخلی کرونا، گفت: در بحث مجوزهای اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مساله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید تنها ”واکسن برکت“ مجور تولید و مصرف داخلی داشت اما امروز ما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور، فخرا مجوز تولید داخلی دریافت کردند و همین موضوع باعث می شود که کشورهای دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اخبار واردات واکسن به کشور گفت: همانطور که قبلا قول داده شده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز وارد می شود و در مهر ۴۰ میلیون دوز دیگر وارد می کنیم البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می کنیم که همه مردم واکسن را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه