English

مجتبی حمزه نژاد خبر داد؛

تداوم شرایط ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی در تنگه هرمز

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز مورخه ۲۸ آبان ماه، تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان و همچنین افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی در تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

تداوم شرایط ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی در تنگه هرمز

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: در مناطق شرقی و مرکزی استان و تنگه هرمز کماکان وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی و گرد و غبار پدیده غالب خواهد بود که سبب کاهش کیفیت هوا و مواج شدن تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خواهد شد.
حمزه نژاد بیان کرد: از طرفی تحت تاثیر سامانه بارشی، برای جزایر خلیج فارس، نقاطی از تنگه هرمز و مناطق غربی، شمالی، مرکزی و شرقی استان و بخش‌هایی از مناطق زلزله زده، رشد ابر و رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.
وی ابراز کرد: طی امروز بویژه ساعات صبح تا ظهر توصیه می شود، شناور‌ها به ویژه سبک و صیادی از تردد دریایی در محدوده تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خودداری کنند و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
حمزه نژاد در ادامه یادآور شد: روز شنبه از میزان ناپایداری جوی و دریایی کاسته خواهد شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: طی روز یکشنبه افزایش باد‌های جنوب شرقی بر روی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.
وی در پایان افزود: از نظر دمایی از بامداد شنبه تا اوایل هفته آینده کاهش دمای کمینه (۲ تا ۶ درجه سلسیوس) در استان مورد انتظار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه