English

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد:

وظیفه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به روابط میان کارگر و کارفرما و اشتغال و رفاه کارگر است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه های مختلف رسالت و وظایف سنگینی بر عهده دارد؛ رسیدگی به روابط میان کارگر و کارفرما، تعاونی ها، اشتغال و رفاه جامعه از جمله مواردی است که بر دوش ما گذاشته است.

وظیفه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به روابط میان کارگر و کارفرما و اشتغال و رفاه کارگر است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد؛ محمدرضا فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی دیدار و گفتگو کرد.

محمدرضا فلاحتی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این دیدار ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه های مختلف رسالت و وظایف سنگینی بر عهده دارد؛ رسیدگی به روابط میان کارگر و کارفرما، تعاونی ها، اشتغال و رفاه جامعه از جمله مواردی است که بر دوش ما گذاشته است.

وی با اشاره به کاهش شکایات در حوزه کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: در چند سال اخیر روابط کارگری و کارفرمایی در شرکت ها و کارخانه های بزرگ بهبود یافته و عمده شکایات های واصله در استان به حوزه اصناف مربوط می شود. در حوزه تعاون نیز به دلیل عدم آگاهی برخی از اعضا از قوانین مربوط به این بخش، دارای شرکت های تعاونی مشکل دار هستیم.

آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه محمد آباد یزد در این دیدار گفت: جایگاه اداره کل بسیار ظریف و حساس است؛ شما در اداره ای خدمت می کنید که باید علاوه بر رسیدگی به روابط کارگر و کارفرما، در صدور رای های مراجع حل اختلاف دقت نظر کامل داشته تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی استفاده از افراد کارآزموده و آشنا به قوانین و مقررات به روز در قسمت های مختلف به ویژه در جایگاه های تصمیم گیرنده و صادرکننده رای را امری ضروری دانست و اظهار کرد: در برخی از موارد قوانین افراط و تفریط دارد و این هنر شما و مجموعه تان است که بصورت تعاملی مشکلات را رفع کنید.

امام جمعه محمد آباد یزد جهل و عدم اطلاع عموم مردم نسبت به قوانین و مقررات کار را دلیل اصلی بروز اختلافات دانست و خاطر نشان کرد: در اکثر مواقع کارگران و حتی کارفرمایان به دلیل عدم اطلاع از قوانین موجود در بحث قرارداد کار، پرداخت حقوق و مزایا و ... دچار اختلاف می شوند؛ برگزاری دوره های آموزشی و ارائه مشاوره قوانین می تواند از این مشکلات بکاهد.

آیت الله مدرسی در ادامه به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: باید تعاونی های مسکن قوی، قابل اعتماد و با رعایت قوانین و مقررات تشکیل شود تا ساخت بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توسط این شرکت ها اجرا شود.

وی نظارت بر اجرای قوانین تعاونی ها را مسئله ای حساس و مهم عنوان کرد و گفت: قوانین بخش تعاون بسیار کامل و جامع است و این مشکلات بوجود آمده در بخش تعاون به واسطه عدم اجرا و نظارت صحیح بر قوانین موجود است؛ قانون های تعاون می تواند هم سرمایه گذاری را شفاف کند و هم اینکه به مصرف کننده کمک کند.

وی در ادامه موضوعاتی در خصوص مسائل فرهنگی و رفاه اجتماعی بیان کرد و ضن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید تعاون، کار ورفا اجتماعی، رسیدگی سریع به بخش های مختلف این اداره کل را خواستار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه