English

احسانی:

کتابخوانی کلید گذر از جهالت به دنیای گسترده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که آدمی را برای فهم و درک درست مسایل کمک کرده و کلید گذر از محدودیت ها و جهالت ها و ورود به دنیای گسترده است.

کتابخوانی کلید گذر از جهالت به  دنیای گسترده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان احمدرضا احسانی،   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین دوره "جایزه قلم هگمتانه" که در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد، افزود: کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که آدمی را برای فهم و درک درست مسایل کمک کرده و کلید گذر از محدودیت ها و جهالت ها و ورود به دنیای گسترده است.

وی عنوان کرد: برهمین اساس میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده اند.

وی تصریح کرد: همت تمامی اولیای دین اسلام نیز بر این بوده که بندگان خدا را به طرف روشنایی کتاب رهنمون سازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که آدمی را برای فهم و درک درست مسایل کمک کرده و کلید گذر از محدودیت ها و جهالت ها و ورود به دنیای گسترده است.

وی، تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب استان، فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح کمی و کیفی آثار منتشر شده را از اهداف مهم برگزاری این رویداد فرهنگی ذکر کرد.

احسانی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های متنوعی در هفته کتاب استان همدان تدارک دیده شده است، گفت: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب در ملایر با همکاری شهرداری و عرضه کتاب با تخفیف ۵۰ درصد از جمله این برنامه ها است.

به گفته وی، در این نمایشگاه ۴۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۴ هزار جلد و با موضوعات کودک و نوجوان، ادبی، تاریخی و روانشناسی به نمایش گذاشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه ها و با حضور اساتید آنطور که شایسته مردم استان همدان است در توسعه فرهنگی استان موفق باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: برنامه "سفیر کتاب" و تجلیل از برگزیدگان، اهدای کتاب در مراکز فرهنگی و آموزشی مناطق کمتر برخوردار، برنامه "عصر کتاب"، راه اندازی کاروان کتاب با همکاری نهاد کتابخانه ها از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته کتاب در این استان است.

احسانی با تاکید بر ضرورت تجلیل از فعالان نمونه و برتر حوزه کتاب، کتابخوانی و نویسندگی، افزود: با قدردانی از اصحاب قلم و نویسندگان برجسته و شاخص استان آنان به ارزش بالای کار خود بیشتر پی می برند.

 رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این آیین از آیت الله مرعشی نجفی به عنوان کتابداری نمونه یاد کرد و گفت: کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم بعد از کتابخانه الازهر مصر بزرگترین کتابخانه شیعه و از افتخارات جهان تشیع است.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدحسن فاضلیان» اظهار داشت: فضای مجازی در کنار مزایای متعدد به میزان سرانه مطالعه جامعه لطمه جدی وارد و مردم را از مطالعه و کتابخوانی دور کرده است.

به گفته وی، ترویج فرهنگ کتابخوانی یک ضرورت و وظیفه همگانی است که باید همه اقشار و مسئولان نسبت به آن احساس مسئولیت و اهتمام جدی داشته باشند.

دومین دوره «جایزه قلم هگمتانه» روز دوشنبه و همزمان با گرامیداشت هفته کتاب طی آیینی با معرفی برترین ها و کتاب برتر سال استان همدان، به کار خود پایان داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه