English

محمود محمدزاده:

عاملان قطع درختان تاغ در مه ولات دستگیر شدند

رییس اداره منابع طبیعی مه ولات بیان کرد: برخی افراد سودجو از شهرستان‌های مجاور برای تهیه ذغال اقدام به قطع و برش این گیاه ارزشمند می‌کنند.

عاملان قطع درختان تاغ در مه ولات دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود محمدزاده رییس اداره منابع طبیعی مه ولات در خبری اعلام کرد: ۴ فرد سودجو که شبانه اقدام به قطع تاغزار‌های شهرستان مه ولات کرده بودند، دستگیر شدند.

محمدزاده در ادامه این خبر اظهار کرد: امسال با مشاهده اولین قطع از تاغزار‌های شهرستان، ماموران یگان حفاظت با پایش ۲۴ ساعته منطقه و پس از گذشت ۱۰ شب توانستند ۴ متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

رییس اداره منابع طبیعی مه ولات همچنین اضافه کرد: برخی افراد سودجو از شهرستان‌های مجاور برای تهیه ذغال اقدام به قطع و برش این گیاه ارزشمند می‌کنند و با توجه به افزایش قیمت ذغال و طمع ورزی سودجویان، زمینه تخلف از سال گذشته برای اولین بار در این شهرستان ایجاد شد که با عزم جدی و کمین‌های شبانه روزی ماموران، سودجویان در دام قانون گرفتار شدند.

محمدزاده در خاتمه یادآور شد: تاغ‌ها در مناطق بیابانی نقش موثری در پیشگیری از پیشروی کویر، تثبیت شن‌های روان، کمک به کنترل فرسایش خاکی و آبی و حفظ پوشش گیاهی و به تبع آن تنوع جانوری و تلطیف هوا دارند و با برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزش آگاهانه و چهره به چهره توانسته ایم در جهت آگاهی بخشی مردم منطقه به نتایج خوبی برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه