English

محسن فتحی در جمع خبرنگاران:

شهیده فاطمه اسدی نماد راستین رشادت های بانوان کردستانی است

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: تفحص اولین شهیده ایران اسلامی پس از انقلاب در شهرستان دیواندره، نشان از رشادت های خاموش و شجاعت مردمان این است.

شهیده فاطمه اسدی نماد راستین رشادت های بانوان کردستانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محسن فتحی در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد 5400 شهید مظلوم کردستان اظهار داشت: شهیده فاطمه اسدی اولین بانوی شهیدی است که صدای مظلومیت او پس از 37 سال به پژواکی در کوه‌های دیواندره تبدیل شده است.

وی افزود: فاطمه اسدی نه به عنوان یک شهیده زن، بلکه نمادی از صبر، استواری، ایثار و رشادت زنان کردی است که در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی از هر آنچه که داشتند گذشتند و خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی ایران کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فاطمه اسدی ها سند پر افتخار مردمی هستند که در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی هم در جبهه مقابله با رژیم بعث جانانه از ایران زمین دفاع کردند و هم در سنگر مقابله با توطئه های ضدانقلاب، مجاهدانه در صف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی از جان مایه گذاشتند.

فتحی با بیان اینکه عنوان سرزمین مجاهدت های خاموش و فداکاری های بزرگ به حق شایسته این دیار است، اظهار داشت: رشادت های بانوان کردستانی پس از پیروزی انقلاب و نیز در طول دفاع مقدس باید به صورت ویژه ای تبیین شود.

وی از برنامه ریزی برای تشییع باشکوه این شهیده والامقام در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج، خبر داد و گفت: در شهرهای مشهد، قم و تهران نیز مراسم وداع با پیکر این بانوی شهیده برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه