English

شهردار یزد اعلام کرد:

آمادگی شهرداری یزد برای تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی

شهردار یزد آمادگی شهرداری را برای تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه آزاد در راستای ارائه خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان اعلام کرد و گفت: شهرداری ها زمانی نگاه اقتصادی داشتند، در حالیکه نگاهمان صرفاً اقتصادی نیست و با رویکرد خدمات رسانی در حال فعالیت هستیم.

آمادگی شهرداری یزد برای تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد در دیدار با هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه دنیا به سمت فناوری های نوین و تکیه بر روش های علمی و خلاقانه در حال حرکت پر شتاب است و اگر بخواهیم خیلی از کارها را به صورت سنتی انجام بدهیم دیگر امکان آن وجود ندارد، گفت: هزینه بالای شیوه های سنتی و عدم پذیرش آن موجب شده تا با این حجم جمعیت و بودجه های محدود، امکان انجام خیلی فعالیت ها به روش سنتی وجود نداشته باشد.

شهردار یزد استفاده از روش های علمی و خلاقانه را موجب کاهش هزینه ها و در عین حال افزایش بهروه وری عنوان کرد و افزود: در کنار مسائل تخصصی و اقتصادی، علمی شدن فرآیندها می تواند در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد و پذیرش آنها از سوی مخاطب را تسهیل نماید.

وی آمادگی شهرداری یزد را برای تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه آزاد در راستای ارائه خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان اعلام کرد و گفت: شهرداری ها زمانی نگاه اقتصادی داشتند، در حالیکه نگاهمان صرفاً اقتصادی نیست و با رویکرد خدمات رسانی در حال فعالیت هستیم.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه خدمات رسانی با دید عدالت اجتماعی برای همه اقشار جامعه در سرلوحه کار شهرداری قرار دارد، گفت: وقتی مردم را در کارهای شهری دخیل کنیم آنگاه نگهداری شهر نیز دچار تحولی مثبت خواهد شد و با مشارکت دهی مردم در امور شهری ضمن احترام به نظر شهروندان و افزایش حس مسئولیت آنان در قبال شهر، شهرداری می تواند خدمات رسانی مطلوب تری داشته باشد.

محی الدینی همچنین با بیان اینکه در دو عرصه وقف شهری و نیز خیرین شهرساز می توانیم ورود کنیم، افزود: در گذشته بیش از نیمی از وقف ها، وقف شهری بوده است که به طور مثال وقف برای روغن چراغ هایی که برای روشنایی مسیرها بوده که امروزه این نوع وقف ها در حال فراموشی است همچنین در حوزه شهری، زمینه برای حضور واقفین در حوزه هایی نظیر ایجاد و یا نگهداری فضای سبز، پارک ها، پارکینگ و یا  نگهداری حیوانات بلاصاحب فراهم است ولی این موضوع هنوز بین مردم جانیفتاده است که در بحث خیرین شهرساز نیز به همین صورت است.

راه اندازی دفتر تعامل با شهرداری در دانشگاه آزاد یزد

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص مباحث مشترک نظیر پروژه های عمرانی شهرداری در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی، طرح های توسعه دانشگاه، همکاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی، اجرای سایت فناوری های نوین شهری و مواردی دیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد این موارد در قالب یک تفاهم نامه همکاری تنظیم و به امضای دو طرف برسد.

 همچنین پیشنهاد شهردار یزد جهت ایجاد دفتر تعامل با شهرداری در دانشگاه آزاد با استقبال محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همراه شد و مقرر گردید مقدمات راه اندازی این دفتر با پیگیری مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری شهرداری اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه