English

در نشست شهردار و شورای شهر یزد با شهرداری قم مطرح شد:

شهر یزد آماده همکاری فرهنگی و گردشگری با سایر شهرها است

شهردار یزد گفت: بافت تاریخی با مرمت و احیا به محلی برای حضور گردشگران تبدیل شده است و آماده همکاری در زمینه های فرهنگی گردشگری نیز هستیم.

شهر یزد آماده همکاری فرهنگی و گردشگری با سایر شهرها است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، اعضای شورای شهر قم در نشست با اعضای شورای شهر و محی الدینی شهردار یزد، همکاری و بهره گیری از تجربیات مدیریت شهری یزد در بافت تاریخی را از اهداف سفر به شهر یزد عنوان کردند.

در این نشست که با حضور رئیس و اعضای شورای شهر یزد، شهردار و محمود مسگری، سید محمدحسین دهناد، روح الله امراللهی اعضای شورای شهر قم و علیرضا خاکی رئیس سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قم برگزار شد ضمن ارائه تجربیات طرفین در بافت تاریخی و فرسوده شهر بر تعامل و امثال تجربیات برای حفظ و احیا بافت تاریخی بحث تبادل نظر شد.‌

اعضای شورای اسلامی شهر یزد ضمن خیر مقدم و گزارشی از اقدامات شهرداری در بافت تاریخی یزد، به هویت و فرهنگ یزد و بسترهای گردشگری اشاره کردند.

در این نشست بیان شد: شهر یزد در حوزه مرمت در کشور از استان های اول است که کارگاه های مختلف مرمتی در عرصه بافت تاریخی برقرار است و علاوه بر مرمت در مصالح همچون خشت و یا ساخت درب های چوبی نفیس هم اقدامات ارزشمندی در حال انجام است.

شهر دار یزد گفت: همکاری بسیار خوبی بین شهرداری یزد و میراث فرهنگی انجام گرفته و  بسیاری از خانه های تاریخی و محورهای بافت تاریخی با مرمت و احیا به محلی برای حضور گردشگران تبدیل شده است و آماده همکاری در زمینه های فرهنگی گردشگری نیز هستیم.

اعضای شورای شهر قم نیز با تشکر از برگزاری جلسه و بازدید از بافت تاریخی یزد ضمن ارائه گزارش از پیش نویس سند راهبردی حوزه عمران و شهرسازی بر انتقال تجربیات شهر یزد در زمینه های گردشگری و احیا بافت تاریخی تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه