English

حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله حسنی‌نیا:

سیاست کلی سازمان اوقاف، رضایت کامل، اعتماد عمومی و شفافیت است

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف باید حقوق مردم را به حد اعلاء به رسمیت بشناسد و اقدامات اداری و نیاز‌های آن‌ها را تسهیل شود تا به راحتی از سند مالکیت عیان خود استفاده کنند.

سیاست کلی سازمان اوقاف، رضایت کامل، اعتماد عمومی و شفافیت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله حسنی‌نیا معاون امور اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی عنوان کرد: در این جلسه مبحث بهره گیری از ظرفیت ادارات اجرایی استان در خصوص راه اندازی سامانه دوم اجارات که تغییرات اساسی با سامانه یک دارد مطرح شد؛ هدف از راه اندازی سامانه دوم اجارات این است که علاوه بر کاهش حضور مردم به دلیل الکترونیکی شدن، دخالت کارمند ما را در آن سیستم کم می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی‌نیا در ادامه اضافه کرد: وقتی بسیاری از کار‌ها به صورت سیستمی محاسبه می‌شود فرمول‌ها و اشتباهات به حداقل می‌رسد و در بعضی موارد فرایند صدور سند اجاره اشخاص دارای حق و حقوق کاهش پیدا می‌کند و سرعت پاسخگویی ادارات به این افراد بیشتر می‌شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: سازمان اوقاف باید حقوق مردم را به حد اعلاء به رسمیت بشناسد و اقدامات اداری و نیاز‌های آن‌ها را تسهیل شود تا به راحتی از سند مالکیت عیان خود استفاده کنند، رهن بگذارند و خرید و فروش نمایند و مردم با رغبت بیشتری به ما مراجعه کنند یعنی هم مالکیت حقوق آن‌ها را به رسمیت بشناسیم و هم در استفاده از این مالکیت و حقوقی که دارند دچار سختی نشوند و به راحتی استفاده کنند.

وی همچنین تاکید کرد:  اگر فرایند اجارات ما کوتاه‌تر شود مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی رضایت آن‌ها از اوقاف افزایش پیدا می‌کند و خراسان رضوی از استان‌های موفق در حوزه وقف بوده است و علی رغم حجم کاری بالا و کمبود نیروی انسانی، با تدبیر عملکرد خوبی داشته و به صورت جهادی اینجا را اداره می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسنی‌نیا در خاتمه یادآور شد: سیاست کلی سازمان این است افرادی که به هر نحوی متصرف املاک موقوفه هستند، رضایت کامل از اوقاف داشته باشند، شفاف سازی صورت گیرد تا مردم در مالکیت خود در این حقوقی که دارند احساس تزلزل نکنند و به عبارتی هم اعتماد عمومی و هم شفافیت وجود داشته باشد تا این سرمایه اجتماعی وقف افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه