English

لزوم توجه به شفافیت و مبارزه با فساد در شهرداری ها

استاندار هرمزگان همچنین شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی را سه عامل مهم موفقیت مدیران و کارکنان هر سازمان برشمرد و تاکید کرد: مبارزه با فساد در دوره جدید باید با جدیت دنبال شود.

لزوم توجه به شفافیت و مبارزه با فساد در شهرداری ها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان همیاری شهرداری ها باید با نقطه ای برسد که بتواند به منابع درآمدی خود متکی باشد و با استفاده از آن بتواند خدمات بیشتری را در مناطق مختلف استان ارائه کند.
وی با بیان اینکه در برهه کنونی سازمان همیاری و برخی از شهرداری های استان توان لازم را حتی برای  پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود ندارند، افزود: با توجه به ظرفیت های بزرگ و اختیاری که در اساسنامه سازمان همیاری شهرداری ها به هیئت مدیره واگذار شده، باید از این ظرفیت ها نهایت بهره برداری صورت بگیرد.
وی، ایجاد پویایی و نظام پایدار درآمد و همچنین در اولویت قرار دادن برنامه‌های درآمدزایی توسط شهرداری های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: برنامه ایجاد درآمد پایدار باید به گونه ای باشد که هم راستا با توسعه، جامعه محلی را نیز توانمند کند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری های استان باید به عنوان یک نهاد سیاست گذار، ضمن تعیین اهداف و خط مشی شهرداری ها، نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند نیز اقدام کند.
دوستی، چابک سازی نیروی انسانی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر به دنبال توسعه هستیم، باید در زمینه تربیت نیروی انسانی مناسب با بهره‌وری بالا تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های فناورانه و دانش بنیان باید سرلوحه امور سازمان همیاری شهرداری های استان قرار داده شود، عنوان کرد: حرکت به سمت خلاقیت و نوآوری و بهره گیری از دانش در همه امور به ویژه ورود به فعالیت اقتصادی فناورانه در حوزه حمل و نقل می تواند در ایجاد در آمد پایدار برای سازمان همیاری و شهرداری های استان نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
وی گفت: با توجه به توان ستادی و ظرفیت های اقتصادی،تولیدی، آموزشی، پژوهشی، گردشگری و ... موجود، سازمان همیاری باید با بهره گیری از ایده های نو و خلاقانه، زمینه را برای توسعه خدمات شهری فراهم کند.
استاندار هرمزگان به ۱۱ آسیب شناسایی شده در استان نیز اشاره و اذعان کرد: با توجه به اینکه اعضای هیئت مدیره همگی از افراد جوان، بومی و جز نخبگان استان محسوب می شوند، باید بتوانند پیشنهادهای خلاقانه که در نهایت منجر به رفع این آسیب ها شود را به شورای سازمان همیاری شهرداری های استان ارائه کنند و در نهایت خروجی این اقدام، خدمت به مردم هرمزگان باشد.
دوستی، با اشاره به عدم شناخت کافی مردم از وظایف سازمان همیاری شهرداری ها، گفت: شناساندن قابلیت ها، ظرفیت ها و اختیارات این سازمان به عموم مردم باید در دستور کار قرار بگیرد.
استاندار هرمزگان همچنین شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی را سه عامل مهم موفقیت مدیران و کارکنان هر سازمان برشمرد و تاکید کرد: مبارزه با فساد در دوره جدید باید با جدیت دنبال شود.
لازم بذکر است؛ در این نشست با رای اعضای هیئت مدیره، سید هاشم توانا به عنوان مدیرعامل و سجاد سلطانی به عنوان قائم مقام سازمان همیاری شهرداری های استان انتخاب شدند. همچنین صفر صادقی پور بر اساس اساسنامه مصوب سال ۹۹ وزارت کشور به عنوان دبیر شورای سازمان همیاری شهرداری های هرمزگان انتخاب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه