English

هاشم علایی:

واحدهای تولیدی اردبیل پروانه کاربرد نشان حلال دریافت کنند

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی استان می توانند برای دریافت نشان حلال به اداره کل استاندارد استان مراجعه کنند.

واحدهای تولیدی اردبیل پروانه کاربرد نشان حلال دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران تنها متولی اعطاء پروانه کاربرد نشان حلال در کشور است گفت: واحدهای تولیدی استان اردبیل می توانند برای دریافت نشان حلال به اداره کل استاندارد استان مراجعه کنند.

وی افزود: به استناد تبصره 2 بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور و هماهنگ کننده میان دستگاه های اجرایی کشور در حوزه تجارت و محصولات "حلال" می باشد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعیین، تدوین، بروز رسانی و نشر استانداردهای ملی، از جمله استانداردهای حلال تابع مقررات این قانون است و در مورد ذبح و صید حلال، رعایت ماده 6 قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوب  14 اسفندماه سال 1387 الزامی است.

علایی تاکید کرد: هرگونه استفاده غیر مجاز از نشان حلال توسط واحدهای تولیدی پیگرد قانونی مربوط را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: این اداره کل آماده هرگونه همکاری با واحدهای تولیدی درخواست کننده استاندارد حلال را دارد.

شایان ذکر است نشان حلال علامتی است که به منظور تائید حلیت و طهارت محصولات استاندارد و بر اساس استاندارد ملی به شماره 12000 با عنوان" استاندارد غذای حلال " اعطا می شود و در زمینه های مواد غذایی ، مواد آرایشی و بهداشتی ، دارو و پوشاک کابرد دارد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی