English

ایمان فرهمندی:

آلودگی۲۰ درصد هوای مشهد بدلیل استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: آلایندگی ناشی از این سوخت‌ها زیاد است. همچنین دارای ترکیبات گوگرد و دوده هستند که تهدیدکننده سلامت شهروندان و سرطان‌زاست.

آلودگی۲۰ درصد هوای مشهد بدلیل استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ایمان فرهمندی عضو کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت:۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از ۴ نیروگاه این شهر است که برای تولید برق، به‌ویژه در پاییز و زمستان، از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

فرهمندی در ادامه این خبر افزود: یکی از منابع اصلی آلاینده هوای شهر مشهد، نیروگاه‌های برق پیرامون شهر است و این نیروگاه‌ها برق را با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌کنند، اما در روز‌های سرد سال که نیاز کاربری‌های خانگی به گاز افزایش می‌یابد، به سوزاندن سوخت‌های سنگین اعم از مازوت و نفت کوره روی می‌آورند.

عضو کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه تصریح کرد: آلایندگی ناشی از این سوخت‌ها زیاد است. همچنین دارای ترکیبات گوگرد و دوده هستند که تهدیدکننده سلامت شهروندان و سرطان‌زا است.

وی در ادامه متذکشر شد: هم‌زمان با پاییز و زمستان، در اثر پدیده وارونگی دما، فعالیت این نیروگاه‌ها و استفاده از سوخت مازوت ، وضعیت بحرانی و خطرناکی را برای سلامت شهر و شهروندان رقم می‌زند و نیروگاه‌های برق باید از فیلتر‌های استاندارد در مبادی خروجی آلاینده‌ها استفاده کنند تا آسیب‌های ناشی از آن به کمترین اندازه برسد.

فرهمند در خاتمه یادآور شد: از سال ۱۳۹۲ به بعد، سوخت مازوت و دیگر سوخت‌های سنگین از تهران به شهر‌های دیگر، به‌ویژه مشهد منتقل می‌شود و این کار ظلم در حق مجاوران بارگاه منور رضوی است. امیدواریم دستگاه‌های مختلف همچون شرکت نفت، شرکت برق، توانیر، مجلس و استانداری و... به این مهم حساسیت بیشتری داشته باشند و به کمک تغییر رویه‌ها بیایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه