English

جلیل رحیمی جهان آبادی:

زندان در بسیاری از جرایم، بازدارنده نیست و کانون جرم شده است

نماینده مردم تایباد در مجلس بیان کرد: تریبون مجلس یکی از ابزارهای ارتباط نمایندگان با مردم است و زمانی که این تریبون از نمایندگان گرفته شود، ما ارتباط خود را با ملت به عنوان وکلای آن ها از دست می دهیم.

زندان در بسیاری از جرایم، بازدارنده نیست و کانون جرم شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه علنی مجلس در تذکری خطاب به رییس مجلس اظهار کرد: تریبون مجلس یکی از ابزارهای ارتباط نمایندگان با مردم است و زمانی که این تریبون از نمایندگان گرفته شود، ما ارتباط خود را با ملت به عنوان وکلای آن ها از دست می دهیم.

رحیمی جهان آبادی در ادامه افزود: البته این موضوع خطاب به شخص شما نیست زیرا با محبت اجازه بیان تذکر را به من داده اید و منظور من دو نفر از نمایندگانی است که دیروز در صحن علنی با سر و صدا به آن ها وقت بیان تذکر داده شد.

نماینده مردم تربت جام ، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با استناد به ماده ۷۵ آئین نامه داخلی و در پاسخ به صحبت های نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی باید اذعان داشت که من در مخالفت با طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی بیان داشتم  که باید تعیین مجازات زندان با در نظر گرفتن شرایط کشور باشد، این یک نگاه حاکمیتی و نه بحث فقهی و مذهبی است.

رحیمی جهان آبادی همچنین ادامه داد: شاید اسلام و دین من در حد حاج آقا نوروزی نباشد اما آنقدر قرآن خواندم که بدانم قمار و شراب حرام است و دیگر نیازی نیست که کسی تذکر دهد و بگوید که این موضوع را از مولوی های اهل سنت بپرس و توقع نداشتم آقای نوروزی چنین حرفی را بیان کند و ۲۵ سال استاد دانشکده حقوق هستم و حداقل به عنوان یک بچه مسلمان الفبای حلال و حرام را می دانم و بحث فقهی نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در بسیاری از جرایم زندان بازدارنده نیست و زندان ها کانون جرم شده است، آقای نوروزی هم این را قبول دارد.

رحیمی جهان آبادی خطاب به هیات رییسه متذکر شد: هیات رییسه حق نماینده را برای بیان صحبت ضایع نکند و اجازه دهد ما ارتباط خود را با ملت داشته و نظراتمان را بگوییم. ما نماینده ملت هستیم و آمده ایم حرف بزنیم و ما آقای نوروزی را قبول داریم، برادر آزاده ما است و در جریان کاهش اعدام ها برای مواد مخدر در کنار ایشان بودیم که انصافا تلاش کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه