English

بازدید دادستان کرمانشاه از زندان مرکزی/ ۲۶ زندانی آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید گفت: در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان های استان را در دستور کار قرار داده ایم.

بازدید دادستان کرمانشاه از زندان مرکزی/ ۲۶ زندانی آزاد شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی چندسال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، افزود: بازدید امروز هم به این منظور صورت گرفت تا با حضور ۵۰ نفر از قضات دادسرای کرمانشاه در زندان مرکزی در دیدار رودرو و چهره به چهره با زندانیان مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: براین اساس در این دیدارها برخی از پرونده ها نیاز به بررسی و پیگیری هایی در محاکم قضایی داشت و در مجموع ۲۶ نفر از زندانیان هم از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات دادسرا ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را به آنها منعکس کنند.

کرمی خاطر نشان کرد: زندانیانی هم که در این دیدارها حکم آزادی خود را گرفتند،‌ عموما در قالب مرخصی پایان حبس و یا نهادهای ارفاقی به آنها این آزادی داده شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، افزود: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده اش دارد.

دادستان کرمانشاه یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی کرمانشاه را سیاست حبس زدایی دانست و گفت: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می زنند باید زندانی شوند.

وی در پایان برای مجرمان سابقه دار و برهم زنندگان آرامش مردم نیز خط و نشان کشید و اعلام کرد: برخورد دستگاه قضایی با این دسته از افراد سخت و بازدارنده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه