English

امام جمعه یزد تاکید کرد:

لزوم توجه به مسائل فرهنگی و دینی خانواده‌های زندانیان/ضرورت کارآفرینی زندانیان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در کنار رسیدگی به مسائل معیشتی خانواده های زندانیان، مقوله فرهنگی و دینی نیز باید مدنظر متولیان از جمله انجمن حمایت از زندانیان باشد.

لزوم توجه به مسائل فرهنگی و دینی خانواده‌های زندانیان/ضرورت کارآفرینی زندانیان

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان یزد با تاکید بر اینکه زندانیان باید آموزش‌های فنی و مهارتی فرا بگیرند، اظهار داشت: باید به نحوی از مددجویان حمایت شود که پس از آزادی از زندان دارای شغل باشند.

وی با لزوم کارآفرینی زندانیان تاکید کرد و افزود: این افراد اگر بعد از آزادی از زندان، باز هم مشکل بیکاری داشته باشند، دوباره شرایط ارتکاب جرم پیدا خواهند کرد و به زندان باز می گردند.

ناصری با بیان اینکه در بسیاری از صنایع از جمله پوشاک می توان شرایط کارآفرینی برای زندانیان در بند و آزاد شده ایجاد کرد، عنوان کرد: پوشاک نه آفت دارد و نه دغدغه و نیاز به سرمایه گذاری هنگفت یا آموزش‌های پیچیده ندارد و به راحتی می توان آن را گسترش داد.

امام جمعه یزد همچنین بر انجام اقدامات فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی در زندان‌ها نیز تاکید کرد و گفت: خانواده‌های زندانیان علاوه بر مشکلات معیشتی از مشکلات فرهنگی نیز رنج می برند که برای این موضوع باید چاره اندیشی شود.

ناصری تاکید کرد: علاوه بر زندانیان، روی خانواده‌های آنها نیز باید کار فرهنگی و دینی انجام شود و برای تحقق این امر باید از ظرفیت روحانیون استفاده شود.

*اشتغال آفرینی برای 40 زندانی و خانواده‌های آنها در کارگاه دوخت پیراهن مردانه

کاظمی نسب، رئیس انجمن حمایت از زندانیان استان یزد نیز در این نشست از افزایش چشمگیر تعداد خانواده‌های زیرپوشش زندانیان در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: منابع درآمدی برای رسیدگی به این خانواده‌ها بسیار محدود است.

وی از راه اندازی یک کارگاه خیاطی توسط انجمن خبر داد و گفت: نخ و پارچه توسط یکی از شرکت‌های یزدی تامین می شود و 40 نفر از زنان مددجو در زندان‌ها، مشغول دوخت پیراهن هستند.

کاظمی نسب به تشریح سایر اقدامات انجام شده برای حمایت از خانواده های زندانیان پرداخت و بیان کرد: در دو کارگاه توسط انجمن 4 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است تا با ایجاد شغل برای زندانیان و خانواده های آنها، بتوانیم از رنج بیکاری و مشکلات معیشتی آنها بکاهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی