English

برگزاری هشتمین جشنواره هنر آسمانی بهمن در قم

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: هشتمین جشنواره هنر آسمانی بهمن در قم برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین جشنواره هنر آسمانی بهمن در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملانوری روز شنبه در نشست خبری جشنواره «هنر آسمانی» در سالن جلسات مرکز خبرحوزه اظهار داشت: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور (ایرانی و غیرایرانی) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اعلام اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری است، افزود: این جشنواره در بخش عمومی در محورهای عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، امیدآفرینی، مدیریت جهادی و اعتیاد و در بخش ویژه در محورهای مسجد و جمعیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند اثرهای خود را در هنرهای نمایشی و تجسمی در رشته‌های فیلمنامه، نمایشنامه، بازی‌نامه، کارگردانی، بازیگری، تهیه‌کنندگی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، نگارگری و کاریکاتور ارسال کنند.

ملانوری با بیان اینکه آثار ارسالی باید برای ۲ سال اخیر باشد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره مذکور بارگذاری کنند و یا به صورت پستی و یا حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.     

وی بیان کرد: هر داوطلب می‌تواند حداکثر در ۲ رشته شرکت و در هر رشته نیز حداکثر سه اثر ارسال کند و در آیین اختتامیه به نفرات برگزیده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

وی؛ دستیابی به هنر دینی از طریق تربیت نیروی انسانی کارآمد، گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در قالب آثار هنری متنوع و روزآمد، ترویج فرهنگ پژوهش در عرصه هنر و حمایت از پژوهش‌های هنری، شناسایی و معرفی مرکزهای هنری مرتبط به حوزه‌های علمیه، سازماندهی نیروهای هنرمند حوزه، ایجاد ارتباط بین طلاب و فضلای هنرمند با سایر هنرمندان، شناسایی و کشف استعدادهای هنری طلاب، سوق دادن طلاب به سوی فعالیت‌های هنری و حمایت از آثار هنری طلاب و فضلای حوزه را از جمله هدف‌های این جشنواره دانست.  

وی گفت: در پی راه‌اندازی دبیرخانه دایمی جشنواره هنرآسمانی در قم که با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سایر نهادهای مرتبط حوزوی و غیرحوزوی برگزار می‌شود، تاکنون هفت دوره از جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پنج بخش؛ داستان، شعر و ادب، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و پژوهش هنر برگزار شده‌است.

ملانوری با بیان اینکه نخستین دوره جشنواره هنر آسمانی در آبان ۱۳۸۴ برگزار شد، گفت: در دوره‌های اول تا هفتم، به ترتیب یکهزار و ۸۱، یکهزار و ۷۵۱، سه هزار و ۳۲۷، یکهزار و ۶۹۴، یکهزار و ۲۸۰، چهار هزار و ۳۴۷ و یکهزار و ۷۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.     

وی افزود: مسئول دبیرخانه هشتمین جشنواره هنر آسمانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی قربانی، مسئول کمیته هنرهای تجسمی ابراهیم سلیمانی و مسئول کمیته هنرهای نمایشی سید ابوالقاسم صالحی‌زاده هستند.         

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ دهه گذشته آثار و برکات خوبی برای حوزه و تبلیغ دین داشته است، گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدیریت حوزه‌های علمیه عنایت ویژه‌ای به مساله هنر داشته است.   

ملانوری در بخش دیگر سخنان خود، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت ویژه طلاب را از جمله فعالیت‌های این معاونت در امور هنری برشمرد و اظهار داشت: در پنج سال اخیر، رشته‌های تخصصی در حوزه‌های علمیه توسعه یافته است و درحال حاضر ۴۰۶ رشته مصوب داریم.

وی اضافه کرد: رشته تبلیغ نیز ۳۶ گرایش دارد که یکی از آنان رشته «تبلیغ و رسانه» با گرایش «فضای مجازی» است که امسال در این گرایش ۲۰ طلبه پذیرش شده‌اند که افراد پذیرش شده، حداقل باید سطح ۲ حوزه را داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه