English

جوان امروزی با جوانان عصر انقلاب و دفاع مقدس فرقی نکرده و از جهاتی نیز بهتر هم است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: جوان امروزی با جوانان عصر انقلاب و دفاع مقدس فرقی نکرده و از جهاتی نیز بهتر هم است.

جوان امروزی با جوانان عصر انقلاب و دفاع مقدس فرقی نکرده و از جهاتی نیز بهتر هم است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار اعضای ائتلاف سراسری جاهد در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم، ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی ایران یک درون‌مایه و ذات استوار و قوی دارد.

وی افزود: با وجود اینکه ما در بخش‌هایی از اداره کشور دارای ضعف‌های جدی هستیم، اما آن ذات و هویت می‌تواند بر مشکلات و موانع فایق آید و گره‌ها را باز کند، چون ذات یک ذات قوی و مستحکم است.

وی ادامه داد: بازگشت به آن روح و فرهنگ اصیل انقلاب وظیفه همیشگی ماست که به آن توجه کنیم و تشکل ها و جریانات باید آن را یک اصل اساسی تلقی کنند و تکیه بر ذات و روح اصلی انقلاب را مد نظر خود داشته باشند، چرا که آن ذات اصیل همواره پاسخگوی نیازهای زمان بوده و هم در داخل و هم خارج از کشور گره‌گشایی کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان، با ذکر مثال هایی از گره گشایی ذات و هویت اصلی انقلاب در داخل و خارج از مرزهای کشور اسلامی ایران گفت: آنچه ما در جبهه های نبرد حق علیه باطل در طی هشت سال دفاع مقدس دیدیم، همه تجلی ذات انقلاب اسلامی بود و آنچه در لبنان و دفاع از جبهه مقاومت مشاهده کردیم، همه تجلی ذات و هویت انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه باید ذات و هویت اصلی انقلاب را بشناسیم و دایم به آن برگردیم، اظهار داشت: ذات و حقیقتی که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده و سخنان حکیمانه امام خمینی(ره) همگی یک ذات تمدنی و جهانی بوده است، از این‌رو همه کارهای ما نیز باید یک بازتاب جهانی و تمدنی داشته باشد؛ امروزه انقلاب اسلامی هنوز خریدار دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به برنامه ریزی و عقلانیت در کارهای انقلابی گفت: باید بتوانیم عقلانیت و انقلابیگری را در هم آمیزیم؛ نگاه ها باید کلان، دقیق و راهبردی باشد و موتور محرک آن هم روح انقلابی و جهادی باشد.

اعرافی افزود: فارغ از خیلی از سر و صداها، باید نسل جدید را دریابیم؛ چرا که جوان امروزی با جوانان عصر انقلاب و دفاع مقدس فرقی نکرده است و از جهاتی نیز بهتر هم است، چرا که جوان امروزی با هجمه های زیادی روبروست که جوان عصر انقلاب و دفاع مقدس با آن روبرو نبوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عمده کارهای تشکیلاتی باید بر گفتمان با نسل جوان و آگاه سازی آن‌ها باشد و البته این کار برنامه و نگاه راهبردی می خواهد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به لزوم آسیب شناسی کارهای تشکیلاتی تاکید کرد: کارهای تشکیلاتی همواره در معرض خطر و آسیب است، از این رو باید مدام آسیب شناسی روی آن صورت گیرد.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگر سخنان خود گفت: آموزش و پرورش آنقدر مهم است که لازم است، ریس‌جمهور و همه هیات دولت پای کار آن بیایند و همه دستگاه های کشور خود را نسبت به آن مسئول بدانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه