English

آغاز طرح‌های کلان پژوهشی مورد نیاز نظام در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از آغاز طرح‌های کلان پژوهشی مورد نیاز نظام در حوزه‌های علمیه خبرداد.

آغاز طرح‌های کلان پژوهشی مورد نیاز نظام در حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی دردیدار رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی، حوزه و روحانیت در عین استقلال، ماموریت‌های مهم پیوسته‌ای دارند، چراکه تامین امنیت روحی و اخلاقی و معنوی جامعه برعهده حوزه و روحانیت است.

وی افزود: در همان ماموریت‌های نیروی انتظامی نیز حوزه بسیار می‌تواند کمک کار باشد و ما به‌عنوان حوزه و روحانیت نقش مهم و کلیدی در این زمینه‌ها داریم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در مباحث پژوهشی اگر موضوع‌هایی که لازم است در عقیدتی سیاسی کار شود، ارائه دهید تا در قالب پایان نامه‌هایی در حوزه قم روی آنها کار پژوهشی جدی شود، مدت‌ها است که کلان طرح‌های پژوهشی زیادی که مورد نیاز نظام اسلامی است در حوزه آغاز شده، و روی آنها کار می‌شود تا گره‌هایی از جامعه و نظام اسلامی باز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به‌فعالیت‌های مرکز آموزش های کاربردی مهارتی حوزه، گفت: عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی می‌تواند با این بخش تعامل داشته باشد و برای آموزش نیروهای خود از این فعالیت‌ها و آموزش‌ها بهره‌مند شود.

وی با اشاره به‌برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه یادآور شد: اکنون و بر اساس تجربه‌های گذشتگان، حوزه از منظومه فکری منسجمی برخوردار می باشد، این منظومه در قالب اسناد، طرح‌ها و برنامه‌های تحولی و متنوعی به‌تدوین رسیده‌است.

وی افزود: یکی از طرح‌های مهم در حوزه، طرح آمایش حوزه‌های علمیه است که در آن کارویژه‌های مهم حوزه و روحانیت به‌خوبی مشخص شده، و ۴۰۰ رشته گرایش در ۱۶ حوزه دانشی طراحی شده‌است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، رسیدن به‌تفاهم صرف را در برنامه‌های بین سازمانی ناکافی دانست و گفت: در تفاهم‌های بین حوزه و سایر نهادها باید دبیرخانه اجرایی  تشکیل و برنامه پنج ساله همکاری تدوین شود تا هماهنگ با برنامه پنج ساله حوزه به‌مرحله عمل برسد و اکنون نیز آماده هستیم تا با نیروی انتظامی چنین برنامه‌ای داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه