English

رئیس جامعه مدرسین درگذشت آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با صدور پیامی درگذشت آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت.

رئیس جامعه مدرسین درگذشت آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به شرح زیر است:

درگذشت عالم فاضل و خدمتگزار، آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی رحمة‌الله علیه موجب تالم وتاثر گردید.

این پیام حاکی است: این مجاهد انقلابی و مبارز خدمات ارزشمندی در ترویج دین و گسترش معارف اسلامی داشته و با تاسیس مراکز علمی فرهنگی و موسسات خیریه و عام المنفعه در خدمت به مردم حضوری چشمگیر و موثر داشت.

 حسینی بوشهری در ادامه پیام خود آورده است: اینجانب رحلت این عالم بزرگوار و یار وفادار و صدیق امام و رهبری را به بیت مکرم، علاقه‌مندان وبازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علمای انقلابی و فعال در زمینه‌های فرهنگی، علمی و خیریه‌ روز جمعه  گذشته به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.

این عالم وارسته هفته گذشته در بیمارستان عسگریه اصفهان به دلیل بیماری های زمینه ای ریوی و کلیوی، بستری شد که در ادامه به کرونا نیز مبتلا شد و دعوت حق را لبیک گفت.

آن مرحوم ، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی (برابر با ۱۳۵۳ قمری) در خانواده ای روحانی در محله امامزاده اسماعیل اصفهان چشم به جهان گشود.

این عالم بزرگ در مدت تحصیل در حوزه از محضر استادان زیادی بهره برد و به مدرسه های گوناگون چون مدرسه حجتیه، فیضیه، دارالشفا و مدرسه خان رفت.

همچنین، در محضر استادان بزرگواری چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی کرد، مدارج علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به مراتب بالا دست یافت.

وی همچنین، از درس خارج آیات عظام امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه