English

پیام تسلیت امام جمعه اصفهان در پی درگذشت آیت الله فقیه ایمانی

امام جمعه اصفهان درگذشت مرحوم حضرت آیت الله سید کمال فقیه ایمانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت امام جمعه اصفهان در پی درگذشت آیت الله فقیه ایمانی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی طی پیامی درگذشت استاد اخلاق و عالم وارسته و انقلابی مرحوم حضرت آیت الله سید کمال فقیه ایمانی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت امام جمعه اصفهان آمده است عمر با برکت این عالم بزرگوار و استاد اخلاق صرف فعالیت‌های متعدد و ماندگار انقلابی، تبلیغی، عمرانی و خدماتی شد و تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم، مستضعفین و طلاب و محققان علوم دینی بود.

همچنین در این پیام بیان شده فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم طاغوت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس چندین مرکز درمانی و بیمارستان، حوزه علمیه، مرکز تحقیقات و کتابخانه، تألیف و چاپ تفسیر قرآن کریم به زبان‌های خارجی و ارسال به تشنگان معارف اسلامی در سراسر دنیا از جمله فعالیت‌های این استاد اخلاق و ولایتمدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه اصفهان در این پیام این مصیبت و ثلمه بزرگ  به اسلام همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنافداه)، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله)، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، و مردم شریف و عالم پرور اصفهان و بویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان رحمت و رضوان الهی و علو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برای آن عالم عامل و صبر و اجر را برای بازماندگان خواستار شده است.

به گزارش موج؛ آیت الله سید کمال فقیه ایمانی متولد ۱۳۱۳، از علمای مجاهد و خیّر اصفهان، و از شاگردان امام خمینی بود.

پدر ایشان آیت الله حاج سید مصطفی فقیه ایمانی از علمای بزرگ اصفهان بودند.

آیت الله فقیه ایمانی به سفارش امام خمینی، پدید آورنده اولین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی و روسی با عنوان «نورالقرآن فی تفسیر القرآن» است.

آیت سید کمال فقیه ایمانی دیروز در بیمارستانی در اصفهان به علت بیماری کلیه و در دوره درمان بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه