English

سازمان فرهنگی شهرداری قم به دنبال رونق کسب‌وکارهای خانگی است

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: سازمان فرهنگی شهرداری قم به دنبال رونق کسب‌وکارهای خانگی است.

سازمان فرهنگی شهرداری قم به دنبال رونق کسب‌وکارهای خانگی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی در همایش نقش رسانه‌ها در رونق کسب‌وکارهای مردمی و افتتاحیه جشنواره تولیدات خانگی و کسب‌وکارهای شهری در سالن همایش‌های شهرداری قم اظهار داشت: مردم در تمام اتفاقات انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشته‌اند و امروز یکی از موضوعاتی که مردم با آن روبه‌رو هستند مسائل اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم یادآور شد: نقش رسانه در تمام حوزه‌های کاری جدی است و در عصر حاضر تأثیر رسانه در عرصه‌های مختلف پررنگ‌تر از گذشته شده است.

مقیمی با بیان اینکه رشد فزاینده گردش اطلاعات طی سال‌های اخیر رشد فکری کم‌نظیری را در جامعه به وجود آورده است اضافه کرد: امروز اطلاعاتی که یک نوجوان دارد با آگاهی یک جوان در چند دهه اخیر برابر است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات فضای مجازی این است که انبوهی از اطلاعات بدون عمق‌بخشی به آن‌ها به مردم منتقل می‌شود و ازاین‌رو لازم است تا آموزش و سواد رسانه‌ای در اولویت اقدامات فرهنگی با توجه به روند افزایشی استفاده از رسانه‌ها باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم اذعان کرد: یکی از اشکالات این است که جوانان در سنین بالای ۲۵ سال جذب محیط‌های کاری می‌شوند، درحالی‌که در کشورهای پیشرفته آغاز فعالیت اقتصادی جوانان در ۱۸ سالگی است.

وی با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در دو سال گذشته سبب شد تا استفاده از اینترنت و رونق کسب‌وکار در این فضا بسیار بیشتر از قبل آن شده است تصریح کرد: دراین‌بین بسیاری از شرکت‌های اینترنتی موفق شدند تا سودآوری خود را چندین برابر کنند.

مقیمی ابراز کرد: بازارچه‌های اقتصادی زیادی توسط این سازمان از سال ۹۸ برای مشاغل خانگی به وجود آمده که به دلیل کرونا با مشکلاتی همراه شده و هم‌اکنون تلاش می‌شود نحوه درست استفاده از کسب‌وکارهای اینترنتی و خانگی برای ایجاد درآمد برای فعالان این مشاغل در دستور کار سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم یادآور شد: رونق کسب‌وکارهای خانگی و ارائه آموزش‌های اولیه در مشاغل خانگی و استارتاپی در اولویت برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه