English

سلسله نشست های بیان در یزد؛

توجه به آسیب های مخفی زیر پوسته شهر برای پیشگیری از آسیب های دانش آموزی

برای توجه به آسیب های مخفی در زیر پوسته شهر یزد ستادی توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و رییس شورای شهر جهت رصد و پیشگیری از آسیب های حوزه دانش آموزی تشکیل شده است.

توجه به آسیب های مخفی زیر پوسته شهر برای پیشگیری از آسیب های دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد نعیمی نژاد معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه آسیب های نهان و نهفته شهر باید مورد توجه قرار گیرد گفت: ‌پیشگیری آموزش محور مهمترین نوع پیشگیری است.

وی در نشست افتتاحیه سلسله نشست های بیان در یزد گفت: بنا به دغدغه مدیران دستگاه قضای استان، آسیب های مخفی در زیر پوسته شهر مورد توجه قرار گرفت و در این حوزه فرهنگیان و آموزش و پرورش به عنوان امن ترین، مطمئن ترین و مردمی ترین مجموعه که در ارتباط با دانش آموزان و خانواده آن ها است محور فعالیت قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ستادی توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش یزد و رییس شورای شهر یزد جهت رصد و پیشگیری از آسیب های حوزه دانش آموزی تشکیل شده است.

نعیمی نژاد تصریح کرد: در ذیل این ستاد نیز کارگروه تخصصی تشکیل و پس از بحث و تبادل با نخبگان و کارشناسان، 11 نشست با موضوعات: مدیران مدارس و حمایت از آسیب دیدگان جرایم معارض اخلاق، تاثیر فضای مجازی بر گرایش نوجوانان به جرایم منافی عفت، بازی های آنلاین و تاثیر آن در آسیب های اجتماعی، اعتیاد مجازی با محوریت هرزه نگاری،مدیریت استفاده از فضای مجازی،مهارت های پیشرفته مشاوره در جرایم منافی عفت، مهارت های ارتباطی و حل تعارض مسائل جنسی در خانواده،مهارت های فرزند پروری و آموزش مسائل جنسی،کاهش آسیب دیدگی فرزندان طلاق و مهارت ارتباط موثر و سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی و مسئله هویتی نوجوانان تعریف شده است.

وی افزود: این سلسله نشست ها ویژه مدیران مدارس، والدین، دانش آموزان ، معلمین و مشاورین به صورت مستمر تا پایان سال برگزار خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: تاکید ویژه در این طرح بر آسیب های  معارض اخلاق یا به عبارت دیگر آسیب هایی که تاکنون  بیان و تشریح نمی شده بوده و ازین جهت طرح، بیان(بیان آسیبهای نهان) نام گرفته است.

نعیمی نژاد گفت: تجربه خوب مرکز حامی زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی در حل مسائل از راه دوستانه و غیر رسمی، انگیزه ای شد تا دادستانی جهت ورود به آسیب های نهان حوزه دانش آموزی نیز چنین تصمیمی بگیرد.

وی با اشاره به حساسیت های کار در حوزه دانش آموزی افزود: استفاده از اساتید شاخص، حفظ محرمانگی اطلاعات و ... از جمله مواردی است که در این طرح مورد توجه جدی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه