English

استاندار ایلام:

اعتیاد منشا تمام آسیب های اجتماعی است/خانواده های آسیب دیده از اعتیاد حمایت شوند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اعتیاد منشا تمام آسیب های اجتماعی است،گفت: اعمال ماده 16 نیازمند کار کارشناسی و بهره گیری از تجارب سایر استان ها است و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد می بایست حمایت شوند.

اعتیاد منشا تمام آسیب های اجتماعی است/خانواده های آسیب دیده از اعتیاد حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر با قدردانی از مدیرکل و مجموعه اطلاعات استان بخاطر پیگیری و اقدامات مطلوب در این حوزه، با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یک رابطه چند وجهی است، افزود: بررسی ها نشان می دهد،اعتیاد سرچشمه و منشا تمام معضلات و آسیب های اجتماعی است می طلبد که فرمانداران با ورود به مسائل اجتماعی با برنامه محوری و راهکارهای اساسی، معضلات این حوزه را رفع و آسیب ها را کاهش دهند.

وی بر صیانت و حمایت از خانواده های آسیب دیده از اعتیاد تاکید کرد و خواستار شناسایی آسیب های احتمالی خانواده افرادی که در چرخه درمان هستند، شد و اظهار داشت: باید تلاش شود با تزریق تسهیلات و کمک به خانواده های آسیب پذیر از اعتیاد، زمینه ایجاد اشتغال خرد، مهارت آموزی، راه اندازی مشاغل خانگی و غیره برای خانواده های آنان فراهم آید.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه نباید خانواده ها را  به حال خود رها کنیم، هم  شرعی و هم قانونی در قبال این افراد و خانواده هایشان وظیفه داریم، تصریح کرد: با محوریت مدیریت امور اجتماعی استانداری ایلام  کارگروهی برای جلوگیری از آسیب های بعدی این خانواده ها ایجاد و در قالب تفاهم نامه ای با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره )، سپاه پاسداران، کمیته امداد، بهزیستی، فنی و حرفه ای، سازمان‌های مردم نهاد و غیره این خانواده ها حمایت شوند.

نوذری با بیان اینکه بخشی از تسهیلات ارزان قیمت سفر رئیس جمهور به ایلام به این مهم اختصاص می یابد، خواستار  تشکیل کارگروهی به منظور شناسایی خانواده های معتادینِ نیازمند شد.

وی با اشاره به اینکه هر گونه اقدامی برای ساماندهی معتادین متجاهر نیازمند کار کارشناسی و بهره گیری از تجارب سایر استانهاست، گفت: با تشکیل جلسه کارشناسی ضرورت های اجرایی ماده 16 بررسی شود و ضمن بهره گیری از تجربیات سایر استانها و دلایل موفقیت یا عدم موفقیت آن بررسی و نتایج بعنوان مبنا جهت کار کارشناسی مصوب و در صورت تأیید، بهزیستی زمینه تامین مکان، اعتبار و هزینه های ساماندهی معتادین متجاهر را در استان فراهم آورد.

وی در پایان با بیان اینکه چالش " نه" اما مشکلات اجتماعی داریم، تاکید کرد: درست است که در برخی حوزه ها دارای مشکلاتی هستیم، اما در آسیب های اجتماعی، به نسبت سایر استانها وضعیت مطلوبی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه