English

حمیدرضا علیزاده:

فاز سوم واکسیناسیون مراکز تجمعی بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: بهزیستی خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور در اجرای فاز سوم واکسیناسیون مراکز شبانه‌روزی با تزریق واکسن یادآور کرونا و واکسن آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر است.

فاز سوم واکسیناسیون مراکز تجمعی بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا علیزاده معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: فاز سوم واکسیناسیون مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد و در این فاز، واکسن یادآور کرونا و واکسن آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر تحت پوشش بهزیستی تزریق میگردد.

علیزاده در ادامه این خبر افزود: برای تزریق واکسن یادآور، دست کم باید شش ماه از دریافت دومین دوز گذشته باشد و به جهت اینکه دوز اول و دوم واکسن کرونا از اسفندماه گذشته آغاز و تا مردادماه امسال در تمام مراکز به تدریج انجام شده، همان ترتیب در تزریق واکسن یادآور نیز رعایت خواهد شد و برای مراکزی که هنوز به فاصله زمانی لازم نرسیده‌اند واکسن آنفلوانزا تزریق می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: شهرستان‌های نیشابور، مشهد و تربت‌جام، واکسیناسیون را آاغاز کرده و در روزهای آینده نیز دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر استان کار واکسیناسیون مراکز بهزیستی خراسان رضوی  را اجرایی می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اولویت واکسیناسیون به ترتیب مراکز سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولین جسمی حرکتی، معلولین ذهنی و کودکان هستند و همه‌ی مراکز تجمعی شامل گروه‌های یاد شده و نیز کودکان مقیم شیرخوارگاه، کودکان و سایر مددجویان مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی و به تدریج سایر گروه‌ها در خارج از مراکز واکسینه می شوند.

 فاز سوم واکسیناسیون

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: فاصله واکسن یادآور کرونا و واکسن آنفلوانزا حداقل دو هفته می‌باشد و امیدواریم قبل از تشدید فصل سرما، واکسیناسیون یادآور و آنفلوانزا در مراکز تحت پوشش بصورت کامل انجام پذیرد و همچنین برای مقابله با پیک احتمالی ششم، آمادگی کامل داریم و به تمام مراکز و مدیران آنها، تذکرات ایمنی و بهداشتی لازم داده شده است.

وی تصریح کرد: 41 مرکز سالمندان، 14 مرکز بیماران روانی مزمن، 4 مرکز معلولین جسمی حرکتی، 41 مرکز ذهنی و همچنین مراکز تحت نظر معاونت اجتماعی بهزیستی، در زمره‌ی مراکزی هستند که در برنامه واکسیناسیون این مرحله قرار دارند.

علیزاده در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: تا کنون 7 هزار و 596  نفر واکسیناسیون دوز اول و دوم را در مراکز دریافت کرده‌اند و 198 نفر در روزهای گذشته واکسن یادآور را تزریق نموده‌اند که این روند تا پوشش کامل مراکز تجمعی، استمرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه