English

زنگ استکبارستیزی در مدارس کردستان طنین انداز شد

در آستانه فرا رسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان کردستان طنین انداز شد.

زنگ استکبارستیزی در مدارس کردستان طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آیین نمادین زنگ استکبار ستیزی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی، کادر آموزشی و تعداد محدودی از دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه شهیده ژیلا مقبل سنندج برگزار شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز گفت: یوم الله (13 آبان)یادآور سه حادثه بزرگ است که هرکدام نقش موثری در پیشبرد نهضت امام خمینی (ره)داشته است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات افزود: این رویدادها فرصت مناسبی برای انتقال آموزه‌ها به نسل جوان و نوجوان است تا بدانند که ما چه عقبه ای را پشت سر گذاشته ایم که به امروز و این درجه از عزت و سربلندی برسیم.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) برای ما عزت به ارمغان آورد و شهادت شهدای دانش آموز وتسخیر لانه جاسوسی هیمنه ابرقدرتی آمریکا را در هم شکست و ملت‌های ضعیف به خود جرات دادند در مقابل ابرقدرتی آمریکا قدعلم کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: دشمنی‌ها و توطئه های آمریکا همچنان تا امروز ادامه دارد و دلیل آن هم این است که ماهیت نظام سلطه را  به چالش کشیدیم و باید همواره هوشیاری خود را در مقابل استعمار حفظ کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین اظهار داشت: روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روز استکبارستیزی به ثبت رسیده است.

رشید قربانی افزود: تظاهرات دانش‌آموزان در سال 1357 دخالت‌هایی که در ایران داشت و به عناوین مختلف دخالت می کردند،تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که هر کدام در دوره وقوع تأثیرگذاری ویژه خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

وی یادآور شد: این اتفافات نشان می‌دهد ملت بزرگ ایران بدلیل تاریخ تمدنی و تاثیر ازش‌های دینی و فرهنگی همواره در مقابل استکبار به مبارزه برخواسته و اجازه تعدی و دخالت به هیچ کشور و ملتی را نمی دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: ملت  بزرگ ایران اسلامی برمبنای عدالت‌خواهی بنا نهاده شده و تنها چیزی که برایشان مهم است این است که حق وحقوق هر کسی در جای خود باشد و هرکسی بخواهد این حق و حقوق را تضعیف کند در مقابل شان می‌ایستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه