English

علی ممیزی:

کشت پیاز در بیش از۸۳۰ هکتار از اراضی شهرستان مشهد

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهدبیان کرد: با توجه به پتانسیل و فرصت‌های بالقوه برای کشت پیاز در مشهد و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و برگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب انجام گیرد.

کشت پیاز در بیش از۸۳۰ هکتار از اراضی شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی ممیزی رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد اعلام کرد: کشت پیاز در بیش از۸۳۰ هکتار اراضی مشهد که با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار، رونق کسب و کار‌های صنعتی و خانگی، استفاده از فرآورده‌های آن در کارخانجات و افزایش اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول استراتژیک و همچنین استفاده‌های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ممیزی در ادامه این خبر افزود: میزان اشتغالزایی برای تولید پیاز به صورت ثابت ۱۶۶۰ نفر و ۲۵هزار نفر می‌باشد و محصول پیاز از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد خرد و کلان، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی وکارخانجات و افزایش ایجاد اشتغال برخوردار است.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد همچنین متذکر شد: امسال ۸۳۰ هکتار  از اراضی مشهد زیر کشت پیاز رفته که ۴۰ هکتار آن به صورت کشت نشایی و ۱۸۰ هکتار مزارع آبیاری به صورت قطره‌ای و تیپ می‌باشد که علاوه بر تامین نیاز مشهد مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش‌های مختلف می‌باشد.

وی همچنین در مورد کشت پیاز در مشهد تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و فرصت‌های بالقوه در مشهد مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و برگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب انجام گیرد.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد یادآور شد: میانگین برداشت از هرهکتار حدود ۵۰ تن نیز می‌باشد و پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۰ هزار تن پیاز در مشهد تولید شود و و کشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع و در اواخر مهر ماه برداشت نیز آغاز می‌شود.

ممیزی در خاتمه گفت: ارقام کشت شده در  مشهد از نوع قرمز، زرد طلایی و سفید بوده که از بازاریابی خوبی برخوردار است و تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی با هدف عملکرد بهتر برای کاشت این محصول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه