English

رامین صادقی خبر داد:

فعالیت ۵۰ هزار واحد صنفی در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر 50 هزار واحد صنفی در سطح استان فعالیت دارند.

فعالیت 50 هزار واحد صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه اتاق اصناف استان اردبیل با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 50 هزار واحد صنفی در استان اردبیل در قالب 116 اتحادیه صنفی و 6 اتاق اصناف در سطح استان اردبیل فعالیت دارند که حدود 50 درصد از آن در مرکز استان مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه سبب بروز مشکلات بسیاری برای واحدهای صنفی در طی در دوسال گذشته شده و بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی متضرر شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در راستای حمایت از واحدهای صنفی ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای صنفی متضرر در نظر گرفته شد و در این راستا در مجموع 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود 12 درصدی برای حدود 2 هزار واحد صنفی در استان اردبیل پرداخت شد.

صادقی بیان کرد: با توجه به حجم واحدهای صنفی فعال در استان اردبیل از مسؤولان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با جذب سهم بیشتری برای استان اردبیل، بتوان این تسهیلات را در اختیار واحدهای صنفی دیگر نیز قرار داد.

وی تشریح کرد: در سال گذشته تسهیلاتی از محل رونق تولید برای واحدهای صنعتی پرداخت شد و ما توانستیم 45 درصد بیش از سهم استان اردبیل برای واحدهای صنعتی جذب کنیم و از این حیث در رتبه دوم قرار گرفتیم.

صادقی گفت: از آنجایی که این تسهیلات یارانه دار فقط مختص واحدهای صنعتی بوده لذا انتظار می رود که با رایزنی مسؤولان محترم بتوانیم از این تسهیلات برای اصناف و صنوف تولیدی نیز بهره مند شویم چرا که صنوف تولیدی در دو سال گذشته علی رغم شرایط حاکم در جامعه، قدم های خوبی در بحث تولید و ایجاد اشتغال برداشته اند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه