English

رامین صادقی خبر داد:

افزایش ۱۴۶ درصدی صادرات غیر نفتی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش 146 درصدی صادرات غیر نفتی در طی 6 ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

افزایش 146 درصدی صادرات غیر نفتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به وضعیت تجارت خارجی استان اردبیل درخصوص افزایش صادرات غیر نفتی استان ضمن تشریح عملکرد حوزه تجارت خارجی استان در 6 ماهه امسال و مقایسه آن نسبت به سال های قبل، اظهار داشت: میزان صادرات استان اردبیل طی 6 ماهه امسال 5/191 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل 146 درصد رشد را نشان می دهد .

وی افزود: حمایت از تولید صادرات محور و در کنار آن توسعه تجارت خارجی یکی از مهمترین زمینه ها در بحث توسعه اقتصادی استان است و در این راستا اهداف و برنامه های سازمان صمت استان بر این است تا با تقویت و توسعه تجارت خارجی بحث تولید و صنعت استان رونق اساسی پیدا می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: عمده کالاهای صادراتی استان اردبیل نیز شامل مصنوعات پلاستیکی سیب زمینی – شمش فولادی – ام دی اف -  تره بار و سبزیجات -  شیشه و آینه – سایر میوه ها – نئوپان خام -  مصالح ساختمانی – گوجه فرنگی و عمده کشورهای مقصد صادراتی عراق و آذربایجان می باشد .

صادقی بیان کرد: در بعد واردات نیز ارزش واردات کالاها از گمرکات استان با 18 درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم 3/31 میلیون دلار رسید که عمده کالاهای وارداتی مربوط به ماشین آلات واحدهای صنعتی و تولیدی، پنبه،کامیون، اجزا و قطعات ماشین آلات، قطعات یدکی و کاغذ بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه