English

حمید ضمیری:

پایان تراکم فروشی خارج از ضابطه در مشهد با طرح جدید مجلس

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ضابطه نادرست بهتر از بی ضابطه ای است و نباید در مشهد منطقه ای بدون ضابطه یا طرح قانونی وجود داشته باشد.

پایان تراکم فروشی خارج از ضابطه در مشهد با طرح جدید مجلس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید ضمیری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در سخنانی اعلام کرد: تراکم فروشی بی قاعده اقدامی ناپسند است و مشکلات زیادی برای آینده شهر دارد.

ضمیری در ادامه و در مورد جرم کیفری تراکم فروشی تصریح کرد: براساس طرح جدید مجلس تراکم فروشی جرم تلقی شده است و در صورت تأیید این طرح توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن، فروش تراکم بر خلاف مصوبات کمیسیون ماده ۵، جرم کیفری دارد و در آینده نزدیک با اجرای طرح مجلس و ابلاغ طرح های تفصیلی هفت گانه مشهد، دیگر تراکم فروشی خارج از ضابطه نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد همچنین متذکر شد: شهرداری باید خود را با این موضوع وفق دهد و حوزه درآمدی مدیریت شهری را بر موضوع های دیگر متمرکز کند، ادامه داد: اینکه شهرداری ها تاکنون کسری بودجه شان را از تراکم فروشی تأمین می کردند، اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: حوزه شهرسازی قرار است براساس ضوابط و معیارهای اصولی شهر را بسازند. مدیریت شهری می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود در قوانین و فعال کردن حوزه اقتصادی، درآمد مورد نیاز خود را تأمین کند.

ضمیری با اشاره به تحقق پذیری طرح های تفصیلی تاکید کرد: طرح تفصیلی جنوب غرب مربوط به مناطق ۹ و ۱۱ ابلاغ شده است. با کمک متخصصان و ذی نفعان این حوزه، مشکلات این طرح شناسایی خواهد شد و کمیسیون شهرسازی تلاش می کند از طریق تعامل با اداره کل  راه وشهرسازی این مشکلات را برطرف کند تا دیگر مناطق نیز گرفتار معضلات مشابه نشوند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: ضابطه نادرست  بهتر از بی ضابطه ای است و نباید در مشهد منطقه ای بدون ضابطه یا طرح قانونی وجود داشته باشد و یکی از اهداف کارگروه های کمیسیون شهرسازی شورا بحث صیانت از منابع انسانی است و اگر بسترهای لازم برای نیروهای انسانی با شفافیت همراه باشد، می توانیم از این افراد متخصص صیانت کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد

وی بیان کرد: حوزه شهرسازی یکی از بخش های پرمشغله در شهرداری هاست و زیرا خدمت این افراد در ارتباط مستقیم با منافع شهروندان است، بنابراین استرس شغلی زیادی به آن ها تحمیل می شود و با برگزاری کارگروه های مختلف در کمیسیون معماری و شهرسازی، این مشکل را برطرف می کنیم. با هوشمندسازی  اقدامات در مرحله صدور پروانه بسیاری از مشکلات و استرس های کاری فعالان این حوزه کم خواهد شد و باعث بازگشت آرامش به فعالیت افراد مشغول در این حوزه می شود.

ضمیری به تغییر رویکرد در فرآیندهای حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: هم اکنون رویکرد تعاملی با همه فعالان و ذی نفعان در طرح های شهری جایگزین رویکردهای پیشین شده است و به این معنا که ماسعی کردیم ذی نفعان را در تصمیم گیری ها شریک کنیم و در مراحل مختلف تصمیم گیری پیشنهادهای این افراد را اعمال می کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همچنین عنوان کرد: تلاش کردیم از نظرات نمایندگان گروه های گوناگون که در صنعت ساختمان دخیل هستند، استفاده کنیم و بسیاری از مشکلاتی را که مشاوران در طرح ها نادیده گرفته اند، با مشورت و اعمال نظر شورای اجتماعی محلات شناسایی کنیم.

ضمیری در خاتمه خاطرنشان کرد: در رویکرد کنونی کمیسیون شهرسازی و معماری اعتقاد داریم که برای سرنوشت مردم نمی توان پشت درهای بسته تصمیم گرفت و باید فضا را برای حضور نخبگان و علما و نمایندگان مردم و اعمال نظر آن ها فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه