English

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان کلید خورد

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شامگاه با حضور مسوولان و هنرمندان و با اجرای تئاتر عروسکی «جان من ایران من» در مریوان آغاز شد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان کلید خورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شامگاه امروز با حضور مسوولان و هنرمندان و با اجرای تئاتر عروسکی «جان من ایران من» کاری از هنرمندان کامیاران در پارک شانو کلید خورد.

رحمان هوشیاری  در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار کرد: امسال بعد از وقفه دو ساله شاهد برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره هستیم که با استقبال خوب هنرمندان سراسر کشور روبرو بودیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره تئاتر مریوان تصریح کرد: با وجود شرایط کرونایی خوشبختانه امسال به صورت حضوری شاهد برگزاری این جشنواره هستیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این دوره از جشنواره شاهد بازگشت گرما، شور و شوق و نشاط و فضای شاد در این شهرستان باشیم.

رحمانی گفت: بعد از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی، 207 اثر در تمام بخش ها از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که بعد از بازیبینی 41 اثر از این تعداد به مرحله نهایی راه یافت.

به گفته وی، در مجموع 16 اثر در بخش آزاد، 5 نمایش در بخش کودک و نوجوان 5 نمایش بخش ویژه و 6 اثر در بخش آیینی سنتی اجرا می‌شود.

به گفته رحمانی، امسال برگزیدگان جشنواره‌های دیگر نیز در این جشنواره حضور دارند که این مهم نشانه جایگاه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در کشور است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه از قبل اعلام کرده بودیم بخاطر شرایط کرونایی از پذیرش گروه‌های بین.المللی معذور هستیم 27 اثر در حوزه بین‌الملل متقاضی شرکت بودند که آثار برگزیده آنها در فضای مجازی پخش می‌شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی کردستان هم در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان محلی برای ارائه مطالبات به حق مردم است و اینجا جایی است که مطالبات اجتماعی به صورت هنرمندانه برای رفع مشکلات بیان می‌شود.

عبیدالله رستمی اظهار کرد: کسی که از دل مردم برخواسته باشد و درد مردم را بداند، می‌تواند به بهترین شکل ممکن به صورت هنرمندانه این مشکلات را به جامعه انتقال دهد.

وی افزود: امیدواریم در ایام برگزاری جشنواره با کمک مردم هنردوست مریوان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو پانزدهمین دوره تئاتر خیابانی مریوان برگزار شود تا زحمات چندین ماهه کادر درمانی که در این راه جانشان را از دست دادند را هدر ندهیم.

رستمی از همه مسئولان استانی و کشوری برای حمایت از این جشنواره تقدیر کرد و گفت: محلی برای ارائه مطالبات به حق و هنرمندانه مردم است.

وی از مردم مریوان خواست که در طول برگزاری این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنرمندان تئاتر خیابانی مریوان را همراهی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی