English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

نصب یک میلیون و ۴۲۱ هزارمین انشعاب آب در استان اصفهان

در آئین گرامیداشت پنجاه و پنجمین سالگرد نصب نخستین انشعاب آب در اصفهان، یک میلیون و 421 هزارمین انشعاب آب در استان اصفهان نصب شد.

نصب یک میلیون و 421 هزارمین انشعاب آب در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این مراسم با اشاره به واگذاری یک میلیون 421 هزارمین انشعاب آب گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، هم اکنون 98 شهر و 949 روستا در استان اصفهان  با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 863 هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی  برخوردار هستند.

هاشم امینی افزود: قبل از انقلاب، اصفهان فاقد تصفیه خانه آب بود در حالیکه هم اکنون استان اصفهان دارای سه تصفیه خانه آب و 26 تصفیه خانه فاضلاب است.

وی گفت: در سال 1345 تجهیزات نصب انشعاب آب از آلمان وارد کشور می شد، در حالی که هم اکنون بیش از 85 درصد تجهیزات صنعت آبفا در داخل کشور تولید و تامین می شود.

امینی با اشاره به نصب نخستین انشعاب آب در شهر اصفهان در چهارم آبان ماه سال 1345 گفت: ازآن زمان تاکنون آبفای اصفهان بدون وقفه خدمات زیربنایی و اساسی همچون تامین آب شرب و جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب مردم را در دستور کار قرار داده است.

وی به استفاده از فناوری های نوین با هدف ارتقا خدمات به مردم اشاره کرد و گفت: آبفای استان اصفهان با استفاده از سامانه های تله متری، تله کنترل و پایش هوشمند فشار آب درصدد ارتقا خدمات بیش از گذشته به مردم است. 

مدیر آبفا استان اصفهان استمرار خدمات پایدار به مشترکین را امری ضروری دانست و اعلام کرد: با تشکیل مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو،  تامین پایدار آب شرب همه مردم به ویژه روستائیان، بیش از پیش و با قوت ادامه خواهد داشت.  در این مراسم همچنین استاد عبدالحسین جعفری؛ پیشکسوت روزنامه نگاری و احمد نعیمی؛ نخستین کارمند سازمان آب و فاضلاب اصفهان به شرح خاطرات خود از عملیات لوله گذاری و نصب انشعابات آب و فاضلاب در دهه 1340 پرداختند. 

گرامیداشت آبفا

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی