English

هاشم امینی خبر داد:

سربلندی آبفای استان اصفهان در تامین آب شرب پایدار مشترکین در تابستان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: تابستان 1400 یکی از سخت ترین تابستان ها از نظر تامین و توزیع آب بین مشترکین بود که آبفای استان اصفهان با سربلندی از این آزمون بیرون آمد.

سربلندی آبفای استان اصفهان در تامین آب شرب پایدار مشترکین در تابستان 1400

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، هاشم امینی که به صورت مجازی در بیست و هفتمین نشست کمیته رصد و پایش تنش آبی کشور سخن می گفت، بیان داشت: از ابتدای تنش آبی در خرداد ماه سال جاری تاکنون با استفاده از 5740 دستگاه تانکر سیار نزدیک به 61 میلیون و 600 هزار لیتر آب بین شهروندان و روستاییان تحت پوشش، توزیع شده است.

وی افزود: شرایط تامین آب پایدار در تابستان امسال به قدری سخت بود که مجبور شدیم نه فقط در روستاها بلکه در قلب کلان شهر اصفهان نیز به صورت سیار آب توزیع کنیم تا رضایت شهروندان حاصل شود.

این مقام مسئول با اشاره به این که هم اکنون آب مورد نیاز جمعیتی بالغ بر شش میلیون نفر در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری از سد زاینده رود تامین می شود گفت: برآوردها نشان می دهد ذخیره آب دریاچه سد زاینده رود به 250 میلیون مترمکعب رسیده است و به همین دلیل مدیریت مصرف بهینه آب، باید همچنان سرلوحه همه کارها باشد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان یکی دیگر از مشکلات تامین آب شرب پایدار را قطع برق چاه ها و تاسیسات آبرسانی در طول تابستان عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل و قطع وابستگی به سامانه های برقابی، تلاش این شرکت بر تقویت دیزل ژنراتورها و تولید برق مورد نیاز، متمرکز شده است.

گفتنی است؛ بیست و هفتمین نشست کمیته رصد و پایش تنش آبی کشور روز یکشنبه 14 شهریورماه جاری به ریاست حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با حضور مدیران عامل شرکت  های آبفای سراسر کشور  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی