English

محمد کاظم جنتی:

افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد بیان کرد: بهترین راهکار این باشد که سازمان صمت به عنوان متولی به کارخانجات تولید لاستیک تسهیلات ارائه داده تا کارخانه نیز ضرر نکند و خریدار نیز بتواند با قیمت مناسبی لاستیک را خریداری کند.

افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد کاظم جنتی رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد اعلام کرد: افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو در ۲ مرحله انجام خواهد شد.

جنتی در ادامه افزود: مرحله اول آن با اعمال افزایش ۲۰ درصدی  از ۲۶ مهر ماه اتفاق افتاد و مرحله دوم نیز با اعمال افزایش ۱۰ درصدی از ابتدای دی ماه صورت خواهد گرفت.

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد همچنین ادامه داد: افزایش قیمت تایر بر بازار فروش تاثیرگذار است زیرا بازار کشش این قیمت را ندارد و در حال حاضر لاستیک پراید و سایر خودروها حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان زیر قیمت کارخانه به فروش ‌می‌رسد.

وی همچنین یادآور شد: نظر ما بر متضرر شدن کارخانه‌ها نیست زیرا هزینه‌های تولید آن‌ افزایش پیدا کرده اما باید راهکاری ارائه داد تا مصرف کننده نیز ضرر نکند و بیشترین لاستیک مصرفی مربوط به سه خودرو پراید، پژو و سمند است که با افزایش قیمت لاستیک، مصرف کننده این نوع خودروها مجبور به استفاده از لاستیک‌های دست دوم خواهد شد که این موضوع نیز معضلاتی همچون افزایش تصادفات را در پی خواهد داشت.‌

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد متذکر شد: شاید بهترین راهکار این باشد که سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی به کارخانجات تولید لاستیک تسهیلات ارائه داده تا کارخانه نیز ضرر نکند و خریدار نیز بتواند با قیمت مناسبی لاستیک را خریداری کند.

جنتی در خاتمه تاکید کرد: سال گذشته نیز قیمت لاستیک خودرو ۶۵ درصد افزایش یافت اما با کاهش آن به ۵۰ درصد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده، نمایندگان خرید متضرر شدند. امسال نیز ‌تا تایید شدن این قیمت توسط این ۲ سازمان نمایندگان بلاتکلیف خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه