English

روح الله غلامی در گفتگو با خبرگزاری موج :

بیش از یک میلیون تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت:در 7 ماهه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران به میزان یک میلیون و 31 هزارو 200 تن به ارزش 522 میلیون دلار که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 125 درصد و از نظر وزن 140 درصد رشد داشته است.

بیش از یک میلیون تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام  با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی به وزن 169 هزار تن به ارزش 53 میلیون و 200 هزار دلار از کل صادرات را شامل شده است ،افزود:عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ،کاشی ،سرامیک ، آهن آلات، محصولات فلزی تره بار محصولات پتروشیمی و سنگ آهن  بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد 50 هزار کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده است، اظهار داشت: همچنین در این مدت تعداد 2 هزارو 26 کامیون حامل کالای ترانزیتی به وزن 53 هزار تن از مرز مهران به کشور عراق وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه در 7 ماهه منتهی به مهرماه سال جاری برای کنترل هر چه بهتر تعداد 4 هزارو 757 کامیون ترانزیتی ، سواری و کامیون صادراتی ایکس ری شده است،تصریح کرد: در مبحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طول این مدت تعداد 13 پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال گردیده است همچنین 60 پرونده جهت تعیین ارزش از کشفیات سایر دستگاههای ذیصلاح به گمرک احاله شده است .

غلامی با بیان اینکه مجموع درآمدهای ملی و استانی گمرکات استان ایلام  93 میلیارد و 557 میلیون ریال بوده است که نسبت به مشابه سال قبل رشد 12درصدی را نشان می دهد،خاطرنشان کرد: 552 میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است که از نظر ارزش دلاری به نسبت دوره مشابه پارسال 125 درصد افزایش نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه