English

روح اله غلامی:

مرز تجاری مهران به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق ۲ روز تعطیل است

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه مرز تجاری مهران به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی درعراق 2 روز تعطیل است، گفت: مرز تجاری مهران به علت برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق از فردا شنبه تا صبح دوشنبه هفته آینده تعطیل است.

مرز تجاری مهران به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق 2 روز تعطیل است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام افزود: بر اساس تصمیم دولت عراق و به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، ورود و خروج کالا از شنبه 17 مهرماه جاری تا صبح دوشنبه 19 مهرماه هفته آینده از مرز مهران ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه  شهر مرزی مهران با 230  کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است، اظهار داشت: بنا به گفته مسئولان ذی ربط، پایانه مسافربری مهران نیز در این 2 روز بسته است و هیچگونه ترددی انجام نمی شود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به اینکه مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای تجارت کالا است، تصریح کرد:روزانه 3 تا 4 میلیون دلار صادرات در مرز بین المللی مهران انجام می شود و این حرکت جهادی در راستای سیاست های کلی نظام در حمایت از تولید و صادرات است.

غلامی خاطرنشان کرد: صادرات شش ماهه منتهی به شهریور ماه امسال 466 میلیون دلار به وزن 914 هزار تن که نسبت به سال گذشته با توجه به تعطیلات گمرک عراق در سال گذشته به علت کرونا و شرایط بهتر تولید 155 درصد از لحاظ ارزش و 178 درصد از لحاظ وزن رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی