English

یکی از اهداف اصلی برگزاری روز قم دستیابی به حس تعلق و تقویت هویت شهری است

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری روز قم دستیابی به حس تعلق و تقویت هویت شهری است.

یکی از اهداف اصلی برگزاری روز قم دستیابی به حس تعلق و تقویت هویت شهری است

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی شهرداری قم برای گرامیداشت روز قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل نام‌گذاری این روز معرفی حضرت معصومه سلام‌الله علیها است و وجود حضرت معصومه(س)باعث شده که شهر قم در تاریخ اسلام بدرخشد و ملجأ عاشقان اهل‌بیت(ع) شود.

وی با بیان اهداف اقتصادی، فرهنگی، توسعه‌ای، امنیتی و اجتماعی از نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز قم گفت: اتفاقی که در این روز باید انجام شود ایجاد حس تعلق برای اهالی قم و ترویج فرهنگ و هویت این شهر در سراسر کشور است و الهام‌بخش شدن شهر قم برای سایر شهرها باید دنبال شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم به فعالیت‌های انجام‌گرفته برای روز قم ازجمله طراحی و فضاسازی بصری با استفاده از نمادهایی مانند حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این روز در میان اقشار مختلف پذیرفته‌شده است و باید روز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم به‌عنوان روز عید مطرح شود و برای این منظور شعار «با آمدنت عید به قم می‌آید» را برای این روز قرار دادیم.

گفتنی است در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم فعالیت‌های قرارگاه ۱۹ دی در شهر مقدس قم بررسی شد و همچنین برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به شهر مقدس قم که به‌عنوان روز قم نام‌گذاری شده تبیین شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه