English

ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی کیوسک‌های شهری در کشور

معاون مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری قم از ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی کیوسک‌های شهری در کشور خبرداد.

ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی کیوسک‌های شهری در کشور

به گزارش خبرگزاری موج قم، هاشم نوروزی فرد امروز در نشست کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری کشور که توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی ساماندهی، مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و قدردانی از میزبانان این نشست اظهار داشت: جلوگیری از عدم واگذاری کیوسک‌های جدید، ساماندهی وضع موجود کیوسک‌های منصوب‌شده و همچنین جلوگیری از سد معبر از محوری‌ترین موضوع‌های مورد تأکید در تدوین شیوه‌نامه اجرایی ساماندهی کیوسک‌های شهری است.

وی تصریح کرد: مراحل تدوین این شیوه‌نامه، که در جلسه‌های مختلف به‌صورت تخصصی موردبحث و تبادل‌نظر کارشناسان قرارگرفته، به‌زودی برای اجرا به شهرداری‌های کشور ابلاغ می‌شود.

معاون مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه بخشی از کیوسک‌های نصب‌شده در برخی شهرها باعث سدمعبر شده و باید به‌عنوان یک معضل شهری اقدام جدی برای رفع این معضل اقدام شود، ابراز کرد: متأسفانه در برخی موارد شاهد واگذاری قطعی این کیوسک‌ها به بهره‌برداران هستیم که با تدوین شیوه‌نامه جدید مشکلات موجود در این زمینه نیز برطرف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه میادین و تره‌بار نیز چندین شیوه‌نامه تدوین و ابلاغ شد که ازجمله آن می‌توان به شیوه‌نامه ایجاد بازارهای مشارکتی با همکاری بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان و همچنین شیوه‌نامه بهره‌برداری از ایجاد و بهره‌برداری مراکز بهداشتی عرضه دام اشاره کرد.

نوروزی فرد به فعالیت‌های دبیرخانه کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کشور اشاره کرد و افزود: پس از گذشت بیش از ۶۰ سال از تصویب قانون شهرداری‌ها، آئین‌نامه اجرای ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری در سال ۹۶ توسط هیئت دولت به تصویب رسید که براساس آن دو دستورالعمل اجرایی نیز توسط وزیر محترم کشور ابلاغ شد.

وی یادآور شد: همچنین در راستای اجرای این آیین‌نامه، کارگروه‌های تخصصی با مشارکت و حضور فعال شهرداری‌ها شکل‌گرفته و کمیته‌های تخصصی نیز مشغول فعالیت شده‌اند که خوشبختانه تاکنون در حوزه ساماندهی دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه خوبی تدوین‌شده است.

معاون مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در نشست امروز پیش‌نویس شیوه‌نامه ساماندهی مشاغل سیار خودرویی به‌صورت تخصصی موردبحث و تبادل‌نظر اعضای حاضر در جلسه قرارگرفته و اصلاح‌های موردنیاز انجام که برای اعلام نظر شهرداری‌های کشور ارسال می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه