English

صفایی‌دلویی:

حمایت از تولیدات داخلی باید رویکرد اصلی سیاستهای وزارت صمت دولت سیزدهم باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم برای کاهش تنگناهای اقتصادی باید بستر را برای حضور مردم در اقتصاد کشور باز کند و با تعریف یک سازوکار منسجم، شبکه ای بین بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات ایجاد شود.

حمایت از تولیدات داخلی باید رویکرد اصلی سیاستهای وزارت صمت دولت سیزدهم باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد صفایی‌دلویی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار کرد: کاهش قیمتها، ثبات و تنظیم بازار را بدون حمایت عملی از تولید داخلی غیرقابل تحقق باید دانست و حمایت از تولیدات داخلی باید به عنوان رویکرد اصلی سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم تعیین و اجرا شود.

صفایی‌دلویی در ادامه این سخنان عنوان کرد: کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی نیازمند رونق‌بخشی تولیدات داخلی در همه بخش های اقتصادی است.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: بر این اساس حمایت از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران باید محور اصلی سیاست اجرایی و رویکرد عملی تیم اقتصادی دولت باشد تا فعالان عرصه تولید ملی نسبت به تلاش برای تداوم تولید کیفی و گسترش فعالیتهای خود دلگرم شوند.

وی در ادامه متذکر شد: جهت دهی سرمایه‌های سرگردان و منابع بانکی به سمت بخش تولید واقعی، اقدامی بسیار موثر در راستای حمایت از تولید داخلی با هدف کاهش تورم است و سرمایه‌ها و منابع مالی سرگردان باید به جای انباشت در بانکها و سوداگری به سمت سرمایه‌گذاری مولد برای گسترش تولیدات ملی سوق یابند.

صفایی‌دلویی تصریح کرد: تحقق این موارد علاوه بر افزایش اشتغال و رونق تولیدات داخلی، معضل تورم را کاهش می‌دهد زیرا تنظیم و ثبات بازار بدون حمایت عملی از تولید امکانپذیر نیست.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم برای کاهش تنگناهای اقتصادی باید بستر را برای حضور مردم در اقتصاد کشور باز کند و در بودجه ۱۴۰۱ نقش مردم به خوبی دیده شود و با تعریف یک سازوکار منسجم، شبکه ای بین بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات ایجاد شود تا با کاهش شیب گرانی از فشار اقتصادی بر مردم و در نتیجه معضل تورم کاسته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: میدان سخت اقتصادی امروز همانند میدان نبرد نیاز به ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی دارد و مسوولان و دولتمردان باید با اقدام جهادی و اتخاذ رویکردها و  تصمیمهای سخت برای متوقف کردن معضل تورم و سامان دادن به امور اقتصادی بکوشند.

صفایی‌دلویی در خاتمه خاطرنشان کرد: تعامل بین دولت و مجلس ضرورتی برای کاستن از معضلات اقتصادی جامعه و مهار تورم می باشد و مجلس ظرف ماههای اخیر با مصوبات مختلف در جهت کاهش مشکلات اقتصادی مردم تلاش کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه