English

رضا صابری تولایی:

اعلام شیوه بازگشایی مدارس خراسان رضوی از آبان ماه

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: هر مکانی، مدرسه و هر شخصی، معلم نمی‌شود و تعلیم و تربیت منحصر به آموزش کتاب درسی نیست و مدرسه مکانی است که شخصیت و هویت دانش‌آموز در آن شکل می‌گیرد.

اعلام شیوه بازگشایی مدارس خراسان رضوی از آبان ماه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا صابری تولایی معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تشریح شیوه بازگشایی مدارس خراسان رضوی در آبان ماه اظهار کرد: بیش از این خیلی تمایل نداریم مدارس تعطیل باشد و خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم اشتیاق بازگشایی مدرسه را دارند.

صابری تولایی همچنین افزود: در سال تحصیلی جاری همه مدارس روستایی و عشایری از سوم مهر به صورت حضوری برگزار شد. برنامه بازگشایی مدارس شهری در آبان ماه هم به این صورت است که مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ زیر ۳۰۰ دانش‌آموز است، از شنبه، اول آبان‌ ماه، فعالیت حضوری خود را آغاز خواهند کرد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارسی که بیشتر از ۳۰۰ دانش‌آموز دارند از ۱۵ آبان ماه خواهد بود و بنا داریم اگر شرایط جدیدی ایجاد نشود و درگیر موج بعدی کرونا نشویم، برنامه آموزش حضوری را تا پایان سال تحصیلی استمرار دهیم تا دانش آموزان بیش از این متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: زمان آموزش جلسات در برنامه حضوری به‌ جای ۹۰، ۶۰ دقیقه است. زنگ تفریح نیز ۱۵ دقیقه‌ای خواهد بود. روزانه سه جلسه آموزشی با ۲ زنگ استراحت نیز برگزار می‌شود.

صابری تولایی ادامه داد: کلاس‌هایی هم که تراکم دانش‌آموزی آن‌ بیش از ۱۵ دانش‌آموز است، به‌ صورت گروه‌های الف و ب گروه‌بندی می شود و روزهای زوج و فرد هفته به شکل چرخشی در مدرسه حاضر می‌شوند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: هر مکانی، مدرسه و هر شخصی، معلم نمی‌شود و تعلیم و تربیت منحصر به آموزش کتاب درسی نیست و مدرسه مکانی است که شخصیت و هویت دانش‌آموز در آن شکل می‌گیرد و مکانی برای تربیت و شکل‌گیری ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

وی ادامه داد: در این مکان بایستی همه ابعاد وجودی دانش‌آموز رشد کند؛ بنابراین تنها مکانی که می‌تواند این شخصیت را شکل دهد، مدرسه است و در مدارس امروز معلم نقش متکلم وحده را ندارد بلکه الگویی است برای دانش‌آموزان و این الگو می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت آینده دانش‌آموزان داشته باشد چون روش و منش معلم روی شخصیت دانش‌آموز تاثیر می‌گذارد.

صابری تولایی در خاتمه یادآور شد: استان خراسان رضوی در نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ رتبه دوم کشور شد و در رشته های هنرستانی نیز هشت هنرجو از این استان رتبه یک کشور را کسب کردند و به مسابقات شانگهای چین نیز دعوت شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه