English

موج گزارش می‌دهد؛

نابسامانی در توزیع کتاب‌های درسی در هرمزگان

سردرگمی برای تهیه‌ی کتاب‌های درسی پایه‌ی متوسطه دوم در هرمزگان سبب اعتراض دانش‌آموزان و والدین آن‌ها شده؛ این در حالی است که مدیرکل آموزش‌وپرورش از تلاش‌ها برای حل مشکلات احتمالی خبر می‌دهد.

نابسامانی در توزیع کتاب‌های درسی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طبق گزارش‌های مردمی که به دست خبرنگار موج رسیده است علی‌رغم گذشت چندین روز از آغاز رسمی سال تحصیلی جدید برخی از دانش‌آموزان پایه متوسطه دوم در هرمزگان نتوانسته‌اند کتاب‌های درسی خود را دریافت کنند.

این چالش مختص شهر بندرعباس نیست و در سایر شهرهای استان نیز دانش‌آموزان با اینکه در مهلت مشخص‌شده در سامانه آموزش‌وپرورش برای ثبت کتب درسی پایه موردنظر خود اقدام کرده‌اند، در مراجعه مکرر به مدارس اما نتوانسته‌اند کتاب دریافت کنند.

در این میان اما پاسخ مدیران مدارس در جواب به اعتراض دانش‌آموزان و والدین در خصوص عدم دریافت کتب درسی، تأمل‌برانگیز است که تقاضای دانلود فایل الکترونیک کتاب را از دانش‌آموزان دارند.

به گزارش موج؛ این اتفاق باعث اعتراض شدید دانش‌آموزان و والدین هرمزگانی شده است تا جایی که از رسانه‌ها خواستند تا به موضوع ورود و علل اخلال در توزیع کتب درسی را از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان جویا شوند.

در همین راستا خبرنگار موج در گفت‌وگویی با «ایرج بیت‌اللهی» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان علت ایجاد این مشکل جویا شد.

 بیت الهی در آغاز ضمن تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید، در پاسخ به چرایی بروز این چالش اذعان داشت: خوشبختانه کتاب‌های درسی برای پایه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نظری به‌طور کامل توزیع شده است و دانش‌آموزان در حال دریافت کتاب‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه توزیع کتاب برای دانش‌آموزان رشته فنی و حرفه‌ای و کار دانش نیز از رو پنجشنبه شروع شده است، افزود: تعدادی اندکی از دانش‌آموزان بنا به هر دلیلی نتوانسته‌اند در سامانه برای دریافت کتاب نام‌نویسی کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان گفت: طبق اطلاعاتی که همکارانم در اختیار من قرار داده‌اند، تعداد دانش‌آموزانی که کتاب دریافت نکرده‌اند نزدیک به هشت هزار نفر تخمین زده می‌شود که این افراد اطلاعات خود را در سامانه برای درخواست کتاب وارد نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: دستورات لازم برای شناسایی این دانش‌آموزان صادر شده است تا اگر عدم بضاعت مالی باعث شده تا در سامانه برای دریافت کتاب ثبت‌نام نکنند، با کمک خیران بتوانیم هرچه سریع‌تر کتاب‌های موردنظر را به دست این محصلان برسانیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان بروز اختلال در سامانه را رد نکرد و افزود: اگر دانش‌آموزی در سامانه ثبت‌نام کرده اما موفق به دریافت کتاب نشده، به معنای اختلال در سامانه است و دانش‌آموزانی که این مشکل را دارند می‌توانند با مراجعه به آموزش‌وپرورش منطقه و ارائه مشخصات و کد ره‌گیری ثبت سفارش کتاب، کتب موردنظر را دریافت کند.

گفته‌های مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان در حالی است که طبق گزارش‌های دریافتی، حتی مدیران مدارس نیز از زمان توزیع کتب درسی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و این مسئله تنها به چند دانش‌آموز خاص محدود نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه