English

پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت هفته تربیت و ورزش

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش پیامی صادر کرد.

پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت هفته تربیت و ورزش

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ محسن موحدی فرد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حضرت امام حسین(ع):

" فَبادِروا بِصِحَّهِ الاجسامِ فی مُدَّةِ الاعمارِ"

«در طول عمر، در حفظ سلامت جسم خویش کوشا باشید»

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی، فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از برنامه‌های جذاب، شاداب و پرطرفدار تربیت ‌بدنی و ورزش دانش ‌آموزی فراهم آورده است و در سایه آموزه‌های آن، تربیت ‌بدنی نقش تعیین‌کننده‌ای در تکوین شخصیت و ارتقای سطح توانمندی، سلامت و شادابی دانش آموزان ایفا خواهد نمود.

در هزاره سوم و رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره ‌برداری از فناوری ‌های نوین و به ویژه شیوع ویروس منحوس کرونا، کودکان و نوجوانان را به یکجانشینی و بهره ‌برداری از فعالیت ‌های فراغتی توأم با سکون سوق داده است.

این پدیده نه ‌تنها سواد حرکتی این نسل را تنزل داده است بلکه کاهش سن ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و گسترش آن، هشداری جدی را در پی خواهد داشت.

از این رو فعالیت های تربیت بدنی و ورزش در مدارس با توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش آموزان همچنین کاهش خطر ابتلا به چاقی و کم تحرکی خواهد شد.

بر این اساس طرح ملی سواد حرکتی با هدف کلی  ترویج سبک زندگی فعال و سالم و ترغیب به داشتن وزن متناسب در بین دانش آموزان و بهبود سلامتی و افزایش توانمندی حرکتی و کاهش هزینه های بیماری های غیر واگیر و ارتقای آگاهی مدیران، معاونین، دانش آموزان، والدین و افزایش حمایت ملی و حاکمیتی که در این هفته افتتاح می گردد می تواند پیام آور نشاط تندرستی و سلامتی در بین دانش آموزان عزیز باشد.   

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش به کلیه فرهنگیان فرهیخته و دانش آموزان عزیز از همکاران خود به ویژه معلمان و دبیران تربیت بدنی سپاسگذاری می نمایم و همچنین از مدیران پرتلاش و دلسوز مدارس می‌خواهم زمینه‌ی ایجاد فضایی شاد و پر نشاط برای دانش آموزان، این سرمایه های آینده ساز کشور را بیش از پیش فراهم نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه