English

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد؛

۵۰ درصد دانش آموزان باید از رشته های نظری به فنی بروند

مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: بر اساس سند تحول تا دو سال آینده 50 درصد دانش آموزان باید از رشته های نظری به رشته های فنی در هنرستان ها سوق داده شوند.

50 درصد دانش آموزان باید از رشته های نظری به فنی بروند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به اهمیت مهارت محوری دانش آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بر اساس سند تحول تا دو سال آینده 50 درصد دانش آموزان باید از رشته های نظری به رشته های فنی در هنرستان ها سوق داده شوند زیرا درصد بیکاری درفارغ التحصیلان هنرستان ها به دلیل مهارت آموزی پایین تر است .

وی افزود : برای محقق شدن این اصل از سند باید در مرحله اول دیدگاه جامعه و نگرش والدین، دانش آموزان و معلمان را عوض نمود و در مرحله بعدی توسط مشاورین هدایت تحصیلی دانش آموزان را به سمت و سوی مهارت آموزی سوق دهیم.

حجت الاسلام زارع زاده مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت در دو نهاد تعلیم و تربیت و بنیاد شهید و امور ایثارگران را توفیق الهی دانست و گفت: باید همه تلاش خود را در راه خدمت به دانش آموزان و خانواده های شاهد و ایثارگر به کار بگیریم.

بحث و تصمیم گیری در خصوص همایش دانش آموزان پایه دوازدهم طرح شاهد،جشنواره ملی ایثار،کلاس های تقویتی طرح پراکنده،بررسی مشکلات ثبت نام دانش اموزان طرح شاهد در هنرستان ها و برگزاری یادواره های شهدای دانش آموز در مدارس و مراکز آموزشی از مباحث این جلسه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه