English

فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

انهدام باند بزرگ قاچاق چوب های جنگلی در مازندران

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند بزرگ قاچاق چوب و کشف بیش از 8 هزار تن چوب های جنگلی به ارزش 160 میلیارد ریال در استان خبر داد.

انهدام باند بزرگ قاچاق چوب های جنگلی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سردار مرتضی میرزایی در ان باره اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی، تحقیقات گسترده پلیسی و دریافت گزارش مردمی، مبنی بر حمل و فروش چوب های جنگلی قاچاق با استفاده از پروانه های جعلی در برخی شهرستان های استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای این مأموریت، مأموران عملیات ویژه پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، موفق به شناسایی باند بزرگ قاچاق چوب های جنگلی در شهرستان های ساری و آمل شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران بیان داشت: این افراد با چکش گذاری درخت ها جنگلی و صدور پروانه های جعلی مبادرت به برداشت غیرمجاز 117 اصله درخت از مناطق جنگلی استان در این شهرستان ها کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه این افراد پس از برداشت چوب اقدام به فروش آن به مراکز و کارگاه های تولید فرآورده های چوبی در استان مازندران و برخی از استان های کشور می کردند، خاطرنشان ساخت: در این عملیات، ماموران در بازرسی از محل دپوی چوب های جنگلی 6 هزار و 500 تن چوب به همراه 452 فقره مجوز بهره برداری جعلی از متهمان کشف کردند.

میرزایی از توقیف 51 دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق در ادامه این عملیات خبر داد و گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده 9 سرشاخه اصلی این باند قاچاق شناسایی و دستگیر شدند که در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به برداشت و قاچاق 8 هزار تن چوب جنگلی به ارزش 160 میلیارد ریال اعتراف کردند.

وی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند، افزود: منابع طبیعی مهمترین و اساسی ترین ذخیره موجود در کشور است که در صورت بهره برداری معقول می تواند تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی «رونق تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی» را به دنبال داشته و نیاز جامعه را تا حدودی مرتفع سازد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به نقش منابع طبیعی در حیات و زندگی انسان ها، یادآور شد: برداشت غیرمجاز چوب و منابع طبیعی ضمن از بین بردن حق نسل آینده، می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را متوجه کشور کند که برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب نیاز به همکاری همه دستگاه ها و آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه