English

ساحل بندرعباس سند کم‌کاری مسئولان استانی

ساحل بندرعباس خود به‌تنهایی دلیل و سند محکمی در کم‌کاری مسئولان استانی و شهرستان است، ورود فاضلاب به ساحل، کمبود امکانات ورزشی، تجمع زباله، خرید فروش مواد مخدر و ده‌ها موارد دیگر، در ساحل شهر وجود دارد که مسئولان به راحتی چشم بر آن بسته اند.

ساحل بندرعباس سند کم‌کاری مسئولان استانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، گروه مطالبه گری جوانان انقلابی شهرستان بندرعباس در راستای چالش ها و معضلات پیش آمده در این شهر بیانه صادر کرد:
به‌ عنوان جمعی از شهروندان بندرعباس برخود لازم دانستیم تا موارد آشکاری را که متأسفانه مسئولان چشم بر آن بسته‌اند را با صدایی رساتر فریاد زنیم شاید در این میان گوش شنوایی پیدا شد و گوش بر دردهای دلمان داد.
همان‌طور که «حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده» نماینده ولی مطلقه فقیه در هرمزگان نیز به‌درستی به آن اشاره کردند، با نگاهی به شهرهای بندری استان درخواهیم یافت که این شهرها هیچ بویی از توسعه و رونق نبرده‌اند حال‌آنکه بندرگاه‌ها باید مرکز توسعه و حتی صادرکننده توسعه و شکوفایی و رشد اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد.
اما«بندرعباس» بیش از هر جای دیگر استان مورد اجحاف قرارگرفته است، چراکه نه‌تنها از قافله رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی، توسعه و... عقب ماند بلکه با تداخل فرهنگ‌های متفاوت در شهر، بندرعباس دچار چندگانگی هویتی و عقب‌ماندگی فرهنگی شد که این مسئله در سیمای شهر نیز خود را به‌خوبی نشان داده است.
امروز روی صحبت من با مسئولانی است که سالانه میلیون‌ها تومان از پول بیت‌المال را در اختیار دارد اما معلوم نیست در کجا به مصرف می‌رساند که امروز با این حجم از تهاجم فرهنگی و غریبگی نسل جوان بافرهنگ غنی هرمزگان روبه‌رو هستیم.
تنها با یک نگاه به شهر بندرعباس کافی است تا بدانیم سازمان‌های فرهنگی و متولیان این حوزه از شهرداری گرفته تا سازمان تبلیغات، شهر را به حال خود رها کرده‌اند و از المان‌ها و چیدمان شهری گرفته تا سامان‌دهی به ساحل بندرعباس تماما فاقد نشانه ای از فرهنگ غنی هرمزگان است.
ساحل بندرعباس خود به‌تنهایی دلیل و سند محکمی در کم‌کاری مسئولان استانی و شهرستان است، ورود فاضلاب به ساحل، کمبود امکانات ورزشی، تجمع زباله، خرید فروش مواد مخدر و ده‌ها موارد دیگر، در ساحل شهر وجود دارد که مسئولان به راحتی چشم بر آن بسته اند و تا این لحظه شاهد هیچ عملکرد مثبتی در راستای سامان دادن به اوضاع نیستیم.
در بحث قلیان فروشی در ساحل به‌ویژه در قسمت «نیم‌دایره»، بارها و بارها مسئولان از اعضای شورا گرفته تا خود فرماندار ایراد نطق کرده‌اند اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است و قلیان فروشی‌ها به قوت خود باقی هستند و این مناطق پاتوق برخی افراد شده است که فضا را برای حضور خانواده‌ها ناامن کرده است.
بی‌شک با این نرخ بیکاری، تورم و شاخص فلاکت در استان که جز با بی‌برنامگی و بی‌کفایتی متولیان استان و شهرستان رقم نخورده است، باید منتظر آسیب‌های اجتماعی بیش از این در بندرعباس باشیم، مگر نباید در این  شرایط سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی دست‌به‌کار شوند تا حداقل با ایجاد فضای مناسب از این آسیب‌ها بکاهند.
در همین ساحل شاهد مردان و پسران عریانی هستیم که در پیش چشم خانواده‌ها تن به آب می‌زنند، مگر عفت و حیا تنها برای خواهران است، کجا سازمان‌های فرهنگی در سواحل به این مسئله پرداخته‌اند، آیا زیبنده بندرعباس به‌عنوان یک کلان‌ شهر بندری است که حتی یک پلاژ درست‌وحسابی برای تفریح در چهار چوب عرف، برای شهروندان نداشته باشد.
چقدر مسئولان اداره کل گردشگری، شهرداری  و حتی خود استاندار سابق جناب همتی، دم از گسترش گردشگری دریایی زدند، نه‌تنها قطب گردشگری دریایی نشدیم بلکه همچنان سواحل بندرعباس از ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌ها نیز محروم است.
متاسفانه برخی از مسئولان هیچ شناختی از نیازهای اولیه یک شهر بندری ندارند، مگر مردم بندرعباس جز ساحل کجا را برای دمی استراحت در کنار خانواده دارند، با وجود خطراتی که وجود دارد از قبیل تجمع افراد معتاد و گاها ارازل و اوباش، تاریکی ساحل و...، لازم و ضروری است در این مناطق کانکس‌های نیروی انتظامی مستقر شود تا بتوان از این طریق امنیت خاطری برای شهروندان ایجاد کرد.
در پایان بر خود ذکر این نکته را لازم می‌دانم که اگر به فرهنگی غنی هرمزگان و دستورات اسلام رجوع کنیم قطعاً می‌توانیم بسیاری از این معضلات را مرتفع سازیم چراکه ریشه بسیاری از آسیب‌ها در فرهنگ ناصحیح است، یکی از مثمرثمرترین اقدامات در ایجاد این فرهنگ صحیح و ترویج آن، حضور مرقد مطهر شهیدان گمنام در بلوار ساحلی بندرعباس است که باعث می‌شود به برکت حضور آن ها بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها و کج‌روی‌ها شکل نگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه