English

فرمانده نیروی انتظامی یزد عنوان کرد:

شهرک سازی ها بدون در نظر گرفتن محل کلانتری، یک معضل جدید /پیشگیری برای نیروی انتظامی اولویت است

فرمانده نیروی انتظامی یزد به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با علام اینکه پیشگیری برای ما یک اولویت است، گفت: خط قرمز ما امنیت مردم است و معامله و مماشات با هیچکس در این زمینه نداریم و رضایتمندی مردم بالاترین ارزش برای ما است.

شهرک سازی ها بدون در نظر گرفتن محل کلانتری، یک معضل جدید /پیشگیری برای نیروی انتظامی اولویت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، سردار عباسعلی بهدانی‌فر فرمانده نیروی انتظامی یزد به مناسبت هفته نیروی انتظامیدر یک نشست خبری، گفت: خط قرمز ما امنیت مردم است و معامله و مماشات با هیچکس در این زمینه نداریم و رضایتمندی مردم بالاترین ارزش برای نیروی انتظامی است.

وی اظهار داشت: پیگیر افزایش رضایت مردم و اعتماد به نیروی انتظامی هستیم و پیشگیری برای ما یک اولویت است؛ آگاهی مردم به تحقق این موضوع بسیار کمک می‌کند لذا ارتباط با آموزش و پرورش و نخبگان یکی از اولویت های ما برای افزایش آگاهی مردم است.

بهدانی فر گفت: حفظ امنیت در حوزه اخلاقی اجتماعی فرهنگی وظیفه نیروی انتظامی است و در این زمینه ۲۷ سازمان همکار داریم که در حوزه جرایم با ما همکاری دارند و ۲۶ سازمان در حوزه فرهنگی همکار ما هستند که در صورت همکاری همه، امنیت پایدار برقرار می شود.

نیروی انتظامی 13000 شهید تقدیم کرده است

وی افزود: تاکنون نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید که ۳۵۰۰ شهید در حوزه قاچاق موادمخدر و سارقین مسلح می باشد، تقدیم کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی یزد گفت: استان یزد جزو ششمین استان در کشف مواد مخدر است و نسبت به شش ماهه اول سال گذشته ۱۰ درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم و 70 درصد کاهش جرایم خشن را در استان داریم.

وضعیت امنیت در شهر به راحتی قابل مانیتورینگ و رصد است

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون هوشمندسازی پلیس آغاز شده است، گفت:  اکنون ارتباط برخط با شهرستان‌ها با ویدیو کنفرانس داریم سامانه سپاس برای رصد کلانتری‌ها راه اندازی شد و هم اکنون دست افزارهای به روز، در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: در حوزه سایبری خودروهای گشت نیروی انتظامی به "جی‌پی‌اس" متصل مجهز شدند و نرم افزار "جی آی اس" در استان راه اندازی شده است که وضعیت مانیتور شهری و امنیت شهر به راحتی قابل رصد است.

بهدانی فر گفت: همچنین نرم افزار پلیس من برای دسترسی بهتر مردم به خدمات پلیس فعال شده است.

وی در ادامه به الکترونیکی کردن پرونده های کلانتری و ارسال به مراجع قضایی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳ مورد از پرونده های کلانتری در استان یزد از طریق الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال شدند و حدود ۹۱ درصد پرونده های کلانتری در سامانه الکترونیکی ثبت شده‌اند و در این زمینه سومین استانی هستیم که اقدامات موثری انجام داده است.

بهدانی فر عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که نیروی انتظامی با آن مواجه است شهرک سازی ها و مانند مسکن ملی و مسکن مهر است که محلی برای استقرار کلانتری پیش‌بینی نمی‌شود و باید این روند مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

*استفاده از گوشی همراه حین رانندگی مهمترین علت تصادفات

وی در خصوص جرایم رانندگی گفت: 65 درصد فوتی های تصادفات رانندگی موتورسواران هستند که فرهنگ سازی، عریض کردن خیابان ها و استفاده نکردن از گوشی همراه حین رانندگی می‌تواند این تصادفات را کاهش دهد ضمن اینکه استفاده از گوشی همراه حین رانندگی بالاترین علت تصادفات شناخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه