English

عباس محمدیان:

اصحاب رسانه، قشری زحمتکش و سنگرسازان بی‌سنگرند

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: موضوع معیشت و بیمه اصحاب رسانه باید با مطالبه‌گری حل شود؛ در برنامه ششم توسعه به همه اقشار توجه شد اما دریغ از کلمه‌ای که درباره خبرنگاران ذکر شود.

اصحاب رسانه،  قشری زحمتکش و سنگرسازان بی‌سنگرند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس محمدیان رییس بسیج رسانه خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: خبرنگاران سنگرسازان بی سنگرند چون از غم همه می‌گویند و می‌نویسند و غمخوار همه می‌شوند اما خودشان غمخواری ندارند، آنقدر از غم و رنج دیگران گفته‌اند که از خود فراموش کرده‌اند و جامعه هم گمان ندارد که این صداهای بلند هم جزئی از پیکره اجتماع هستند و گرفتاری‌های خاص خود را دارند؛ به جرات و با شناخت می‌گویم که خبرنگاران از گرفتارترین، محجوب‌ترین، نجیبترین و پاکترین اقشارند.

محمدیان در ادامه اضافه کرد: اصحاب رسانه یک قشر تاثیرگذار و نخبگانی و مصداق بارز از خود گذشتگی هستند، ولی آن چیزی که سبب شده که جایگاه خبرنگاران رعایت نشود عوامل متعددی است، اولا همانطور که عنوان شد این قشر اولویت خود را بر پیگیری مشکلات مردم گذاشتند و شاید به نوعی از خود گذشتند، اما کم لطفی مسئولان هم عامل بعدی است؛ چرا به این قشر توجه نمی‌شود؟

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: این سوالی است که  باید مسئولین خطاکار اداوار گذشته پاسخ دهند؛ چه در قانون مطبوعات که ۲۰ سال از آن می‌گذرد و چه متولیان این قانون مانند وزارت فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشند که اگر آنقدر که به هنرمندان توجه کردند حواسشان به اصحاب رسانه بود الان شاهد این همه مشکلات اصحاب رسانه نبودیم.

وی همچنین متذکر شد: اولویت یک سازمان ارشاد هنرمندان است و من این عدالت در برخورد بین هنرمندان و اصحاب رسانه را از همه مسئولان ارشاد مطالبه دارم چراکه معتقدم ظلم بزرگی به اصحاب رسانه شده است؛ به همین خاطر تنها آرزوی من تفکیک صندوق رسانه از صندوق هنر است و این موضوع را تنها راه هویت بخشیدن به خبرنگاران می‌دانم.

محمدیان درخصوص در ادامه تصریح کرد: ظلمی که در این سال‌ها به اصحاب رسانه شد باعث شد که بسیج ورود کند تا درد جامعه رسانه را درمان کند و خلاءهای قانونی که ارشاد نمی‌تواند حل کند یا بخشنامه‌های دست‌وپاگیری که سبب تضعیف اصحاب رسانه شد، را برطرف کند.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی یادآور شد: طی ۴۰ سال گذشته برخلاف توجهی که به سایر اقشار شد، توجهی به  معیشت اصحاب رسانه نشد و این قشر در مواردی مانند بیمه، خدمات رفاهی و ورزشی مشکلات زیادی دارند؛ در خراسان رضوی دو هزار و ۵۰۰ خبرنگار فعال وجود دارد بنابراین بسیج رسانه ورود کرد تا بتواند این  تشکل‌ صنفی را حمایت کند.

وی همچنین گفت: ما برهه‌ای از مدیریت کاری خود را سال شناخت و سال بعد بسج رسانه را تثبیت کردیم و گام سوم هم در حوزه اجرائیات و مصادیق بود؛ در اولین قدم آسیب‌ها را شناسایی کردیم و وارد رایزنی و چانه‌زنی شدیم تا بتوانیم بخشی از این کمبودها را جبران کنیم.

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی

محمدیان در ادامه : تنها استانی بودیم که مدیران رسانه با رئیس وقت مجلس دیدار داشتند، تنها استانی بودیم که قرارگاه رسانه‌ای را بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جنگ رسانه‌ای دشمن علیه انقلاب از سال ۱۳۹۷ تشکیل دادیم؛ تنها استانی که طی این سال‌ها اختتامیه جشنواره ابوذر را با حضور وزیر ارشاد برگزار کرد خراسان بود؛ تشکیل شرکت تعاونی اصحاب رسانه اقدام دیگری بود که در راستای رفاه این قشر انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، حداقل در هر ماه مبارک رمضان یک تا سه مرحله اقلام توزیع کردیم و در این موضوع شرط نگذاشتیم که فقط شامل حال خبرنگاران عضو بسیج رسانه باشد و به همه اصحاب رسانه که تمایل داشتند تحویل داده شد.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در ادامه با تقدیر از اصحابان رسانه ایثارگران دوران کرونا بیان کرد: همچنین یکی دیگر ازبحث‌هایی که پیگیری شد تسهیلات بود و با هماهنگی برخی بانک‌ها سالانه به ۵۰ تا ۴۰۰ نفر متقاضی وام قرض الحسنه پرداخت شد.

محمدیان مجدد تاکید کرد: راه اندازی دفتر حمایت حقوقی اصحاب رسانه خراسان رضوی برای ارائه مشاوره رایگان حقوقی، برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی، خدمات وکالت رایگان، کمک به حل پرونده‌های حقوقی، مداخله برای حل اختلافات رسانه‌ای از جمله اقداماتی است که برای رفع این دغدغه انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در کشور شورای حل اختلاف خبرنگاران(برای حمایت از خبرنگاران) راه اندازی شد که حقوق خبرنگاران تضییع نشود و در سطح شهرستان‌ها اگر خبرنگاران پرونده‌ای داشتند به صورت میدانی حضور پیدا می‌کردیم ومشکلات حل و فصل شد.

محمدیان عنوان کرد: خراسان رضوی از استان‌هایی است که نجیب ترین و پاک ترین خبرنگاران را دارد؛ اگر یک نگاه بلندمدت داشته باشیم این استان دانشگاه خبرنگاران است و امیدوارم همگرایی وهمپوشایی درجامعه رسانه باقی بماند چون تاریخ مصرف نگاه چپ و راست گذشته و رسانه‌های استان ما باید نگاه ملی داشته باشند.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی متذکر شد: خبرنگاران خراسان رضوی به لحاظ سطح حرفه‌ای در جایگاهی قرار دارند که باید بعد از این به آموزش آنها به عنوان مربی خبرنگاری فکر کرد به طوری که بتوانند با مدرک ارشاد برای آموزش به استان‌های دیگر بروند و در این شرایط جنگ رسانه‌ای استعدادهای رسانه‌ای جدیدی را پرورش دهند.

محمدیان گفت: درحوزه معیشت هنوز نتوانستیم برای خبرنگاران کاری را انجام بدهیم، اصحاب رسانه خراسان رضوی با وجود همه پتانسیل‌هایی که دارند اما زیر خط فقر هستند من شرمنده همه آنها هستم که نتوانستم کاری انجام دهم، خیلی مواقع مدیران رسانه‌ای حاضر نشدند برای دفاع از حق و حقوق خبرنگاران به میدان بیایند.

وی ادامه داد: این موضوع معیشت و بیمه اصحاب رسانه باید با مطالبه‌گری حل شود؛ در برنامه ششم توسعه به همه اقشار توجه شد اما دریغ از کلمه‌ای که درباره خبرنگاران ذکر شود، این مسائل باید مطالبه شود که در برنامه هفتم و در مجلس انقلابی به آن توجه کنند؛ آرزویم این است روزی برسد که اصحاب رسانه دغدغه معیشت و بیمه نداشته باشند.

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با یاد شهدای عرصه خبر و رسانه و شهید صارمی بیان کرد: مظلومیت خبرنگاران در شرایط کرونا به اوج رسید، در هئیت دولت برای کمک معیشت همه اقشار کم درآمد بودجه اختصاص پیدا کرد خبرنگاران تمام مدت نجیبانه و مظلومانه این خبرها را نوشتند در حالی که هیچ اسمی از خودشان نبود، سال قبل شورای شهر مشهد بودجه ۴ میلیارد تومانی برای کمک به هنرمندان تصویب و به اداره ارشاد پرداخت کرد اما حتی یک ریال به جامعه رسانه تعلق نگرفت و خبرنگاران هیچ گونه حمایتی از هیچ کجا نداشتند.

وی در ادامه گفت: اولین اقدامی که ما در این خصوص انجام دادیم بحث واکسیناسیون خبرنگاران  بود و به این ترتیب همه خبرنگاران استان را تحت پوشش قرار دادیم؛ در بحث درمان هم طرح حمایتی در نظر گرفتیم و در مجموع حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای درمان بیماران کرونایی در جامعه رسانه‌ای استان پرداخت کردیم.

محمدیان بیان کرد: موضوعی که خیلی مورد دغدغه‌ام بود اما هنوز عمر خدمتم در این مسئولیت اجازه نداده آن را محقق کنم ایجاد صندوق اصحاب رسانه است که در هر مسئولیت دیگری هم قرار بگیرم به تحقق این موضوع کمک می‌کنم چون همانطور که گفتم این را تنها راه احیای حقوق، هویت‌بخشی و بهبود وضعیت اصحاب رسانه می‌دانم‌.

وی گفت: با نظر وزیر ارشاد هم که معتقد است صندوق هنر و رسانه یکی باید باشد مخالفم و این سوال را از آقای وزیر دارم که بگویند در هیئت مدیره صندوق هنر جایگاه اصحاب رسانه کجا دیده شده است؟ تمامی اعضای هیئت مدیره این صندوق از جامعه هنرمندان هستند و دریغ از اینکه حتی یک صندلی به اصحاب رسانه تعلق داشته باشد. نکته بعد شرایط سخت عضویت اصحاب رسانه در این صندوق است؛ اول باید شرایط عضویت اصحاب رسانه را تسهیل کنید بعد مدعی شوید که نیازی به تفکیک نیست.

محمدیان در خاتمه خاطرنشان کرد: همه امتیازات این صندوق متعلق به هنرمندان است و این اصلا منصفانه نیست چون با این وضعیت هیئت مدیره که شرح دادم تا سه سال آینده اصحاب رسانه هیچ نقشی در این صندوق نمی‌تواند داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه